Skip to main content

Ik heb tig geprobeerd om sms op mijn iPhone 12 Pro met iOs-versie 16.0.2 in te stellen volgens KPN.

Het lukt me niet!!!!!!!   Wie kan mij helpen?  Ik heb trouwens ook whatsapp.

 

 

Welkom op het forum @Peter pensionado. Kan je wat meer informatie geven? 

Lukt het je niet om een sms te versturen? Of heb je de app niet op je telefoon staan? 

Wil je daarnaast bevestigen dat je de stappen hebt gevolgd zoals aangegeven op onze pagina over het versturen van sms berichten?


Beste Bram ik hoop dat je geen computer ben. Antwoord a. Nee het lukt me niet (zie bovenstaande klacht). Antwoord b. Het is dan ook niet gelukt de app op de telefoon. Antwoord c. Ook de stappen heb ik gevolgd. Precies gedaan (althans dat hoop ik) wat van mij verlangd werd.

Dit heb ik o.a. gedaan: Vele keren naar  “SMS-Handmatig instellen Apple iphone X” Dit heb ik in geklop:

*#5005*7672#       keurig er na naar de groene telefoon-symbool en oproep gedaan.

Na tig keer zenuwslopende met een verhoogde bloeddruk kreeg ik dan dit irritante bericht:

“Fout bij uitvoer verzoek      Onbekende fout”

Ik heb verder ook gegoogeld diverse tips gevolgd, resultaat een buisje anti stres pillen.

 

 

 

 

 

 

 


@Peter pensionado ik ben geen computer. Al gebruik ik ze zo vaak dat ik bijna een computer zou kunnen zijn. 😉

Wil je in dit geval je profiel invullen? Dan kijk ik of aan onze kant of er dingen verkeerd staan ingesteld. 

Kijk voor de zekerheid ondertussen ook nog op de pagina van Apple over problemen met berichten versturen. Alles dat je al gedaan hebt hoef je niet te doen. En het is zeker niet de bedoeling dat je er stress van krijgt. Het is voornamelijk om te zien of er niet toevallig een tip staat die je nog niet hebt gezien. 


@Peter pensionado ik zie dat je profiel is ingevuld! Excuus voor de late reactie hierop.

Ik zie geen gekke dingen in de instellingen van onze kant. Geen blokkade op het versturen van sms’jes. Gezien we een weekje verder zijn, wil je alleen nog bevestigen dat de sms het nog steeds niet doet?

Als dat zo is, laat het dan hier weten. Dan zet ik het gelijk voor je door naar de technische dienst.


Beste Bram,

Ik heb het uitgetest. Met WiFi ingeschakeld en ontvanger heeft ook een iPhone wordt het een iMessage, bericht is blauw. WiFi uitgeschakeld bericht wordt een………. jawel een SMS en groen van kleur. Ergo, het werkt!!!!  Wat een onzin tips op zowel op het forum als rest op internet. Bram dank voor je moeite en KwaliteitPeterNietwaar?


@Peter pensionado dat klinkt als een oplossing! 😊 Blij dat weer berichten kan sturen. 


@Peter pensionado 

Fijn om te lezen dat het is opgelost! Voor meer info zie https://support.apple.com/nl-nl/HT207006