Skip to main content
Sinds gisteravond komen dezelfde sms'jes bij mij elke 30 minuten binnen. Ik dacht eerst dat het aan de google verificatie sms lag, maar na het activeren van Spotify komt de sms van KPN ook elk half uur binnen. Sinds het activeren heb ik er al 14 gekregen. Hoe kan ik dit oplossen? Telefoon heb ik al opnieuw opgestart maar het blijft maar komen. Niet dat ik dadelijk een factuur krijg waar je u tegen zegt. Kan iemand mij daarmee helpen? Alvast heel erg bedankt!
Nu de registratie whatsapp ook elk half uur.
Hoi Hugo, welkom hier! Dit lijkt me bijzonder irritant. Wat factuur betreft kan ik je in ieder geval gerust stellen, voor dit soort binnenkomende sms'jes betaal je niet. Maar we moeten wel even gaan kijken dat we dit stopzetten. Vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan ga ik kijken of hier alles goed staat.



Wat je zelf nog even mag doen is even jouw simkaart in een andere telefoon testen of de sms'jes dan ook blijven binnenkomen. Zo kunnen we zien of het een issue is met je simkaart en/of ons netwerk, of dat jouw telefoon ergens iets niet helemaal lekker doet.
Het profiel is ingevuld. De sim in andere telefoon moet ik even regelen. Ik heb zelf maar 1 telefoon.
Dank voor het invullen. Ik heb nagekeken en aan deze kant staan je instellingen goed. En, ter bevestiging, ook geen kosten. Dat wil zeggen dat het lijkt alsof het met je telefoon ergens niet helemaal goed gaat. Heb je de simkaart kunnen testen in een andere telefoon?
Je hebt niet meer gereageerd, Hugootje. Dan ga ik ervan uit dat het probleem is opgelost. Mocht dat niet zo zijn, beantwoord mijn eerdere vragen, dan gaan we verder kijken.
Elke keer als ik op het forum probeerde te komen kreeg ik alleen een blanco scherm, vandaar dat ik niet gereageerd heb.

Het probleem is nog niet opgelost, in andere telefoon hetzelfde probleem.

Gisteren ben ik gebeld en heb ik niet kunnen opnemen. Sindsdien weer 61 sms-jes dat ik een gemiste oproep heb. Ik heb mijn meldingen maar uit gezet.

Ik heb inmiddels ook een nieuw telefoonnummer aangevraagd, dat maakt niets uit. Telefoon terug naar fabrieksinstellingen, ook dat helpt niet.
Nu ontvang ik nog wel de sms die elke 10 min binnenkomt, al ruim 250x maar nieuwe sms krijg ik niet meer. Ik kan geen betalingen doen via mijn bang ivm TAN code per sms. DigiD kan niet per sms. Die komen gewoon niet binnen. Er gaat dus gruwelijk iets mis nu!
Fijn dat je terug bent,! Wat vervelend dat je nog steeds geplaagd wordt door een stortvloed aan sms'jes. Ik heb hier verder naar gekeken en ik heb wat meer duidelijkheid. Dit blijkt soms voor te komen als de sms-centrale niet goed registreert dat een sms is afgeleverd. Dan blijft hij het steeds opnieuw proberen. Vaak helpt het dan om de simkaart even in een ander toestel te doen. Maar in jouw geval dus niet. Dan kan het alleen opgelost worden door de verzender van de sms.



Ik zet de stappen hieronder. Deze houden in dat de verzender eerst aan de sms-centrale vraagt wat de status is van de sms die naar jou verstuurd is. En vervolgens aan de sms centrale de opdracht geeft om die sms te verwijderen. Dit gaat als volgt:




  1. De verzender maakt een nieuw tekstbericht aan met daarin de volgende tekst: *STATUS[spatie][nummer waar het bericht naar toe is gestuurd]#
  2. Stuur deze naar het nummer 0031653131313 (dit is het nummer van de sms-centrale)
  3. Na enkele ogenblikken krijgt de verzender een bericht terug. In dit bericht staat het identificatienummer. Die bestaat uit cijfers die jaar-maand-dag-uur-minuut-seconde van verzending voorstellen, bijvoorbeeld 20190624164025
  4. Noteer dit identificatienummer
  5. De verzender maakt nogmaals een nieuw tekstbericht aan met daarin het volgende: *DELETE[spatie][nummer waar het bericht naar toe is gestuurd][spatie][identificatienummer]#
  6. Stuur ook deze naar het nummer 0031653131313
  7. De verzender ontvangt een bevestiging van de sms-centrale dat het bericht gewist is

Daarna zou jij, als ontvanger, de sms niet meer moeten krijgen.



Zie voor iets meer info, deze pagina op onze website.