Skip to main content

Goedendag,

Ik heb al een tijdje het probleem dat ik geen SMS kan versturen naar een collega in Engeland.
Maar SMS berichten die zij naar mij stuurt komen wel aan.
Ik heb een voormalig Telfort sim-only abonnement, nu KPN en zij heeft een Three (three.couk) abo met een Engels nummer (+44) maar woont in Nederland. In de Telfort dagen werkte dit ook niet.

SMS versturen naar anderen in NL, en andere collega’s in het buitenland (DE, USA, NZ) is geen probleem.
Enig idee wat hier gaande is en of dit oplosbaar is?

Ik zie dat KPN inmiddels wel meldt “U hebt extra verbruikskosten buiten de bundel gemaakt.”. (SMS berichten naar het buitenland)

Ergo die SMS berichten die nooit aankomen worden gelukkig wel in rekening gebracht. (ook al bevindt de ontvanger zich op dit moment in Nederland) 🙄


@Webalistic Welkom op het forum. 

Wat lastig dat het niet lukt om te sms'en naar dit specifieke nummer. 

Ik controleer graag wat ik in deze situatie kan betekenen. 

Zou je voor mij het Engelse nummer nog kunnen toevoegen in je forumprofiel? Bijvoorbeeld onder persoonlijke opmerkingen? 


ok, gedaan


@Webalistic Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik heb de situatie doorgezet naar mijn collega's van de mobiele technische dienst. 

Zij gaan hiermee aan de slag en zullen dit ook naar je terugkoppelen! 


Engeland, en dus ook Engelse nummers, vallen nog steeds binnen de verbruiksbundel. Dus het zijn i.i.g. niet dié sms’en die in rekening worden gebracht. Tenzij je bundel op is.

Het zullen eerder de in rekening gebrachte sms’en naar NZ en USA geweest zijn. Die zijn buiten de bundel.

Bundel is

E.U. + V.K., Andorra, Zwitserland en Noorwegen.


Tja, ik heb deze abo maand geen berichten naar het buitenland gestuurd anders dan die 2 pogingen naar dat ene nummer. En in het overzicht staan 2 sms berichten buiten de bundel. 
Voor mij is dat 1+1 = 2 zeg maar… 🤷