Skip to main content

Ik wil een sms versturen maar krijg de melding dat dit niet lukt vanwege KPN Fout 69. Wat is dit? hoe kan ik dit oplossen?

Hoi @VincentFD 

Welkom op het Forum van KPN.

 

Fout 69 betekend "gevraagde faciliteit is niet geïmplementeerd". 
Deze oorzaak geeft aan dat het netwerk de gevraagde sms bericht niet kan afleveren.

Dit kan te wijten zijn aan een netwerkprobleem in uw regio op het KPN mobiele netwerk of een betalende service die niet ondersteund wordt door uw abonnement.


Ik adviseer je daarom om de netwerkinstellingen in jouw smartphone te resetten, zodat deze fout en eventuele andere fouten eruit gehaald worden, en de juiste netwerkinstellingen worden ingeladen.
Vaak lost zo’n reset veel problemen op.


Hierbij het stappenplan om de netwerkinstellingen te resetten:
 

Heb je een iPhone:

Ga naar 'Instellingen’ > 'Algemeen' > 'Zet over of stel vapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.

Heb je een Android toestel:

In de meeste gevallen kun je de optie voor het resetten van netwerkinstellingen vinden bij Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > opties-symbool > Netwerkinstellingen resetten, of bij Instellingen > Mobiele netwerken > Stel gegevens opnieuw in.
 

Laat even weten of het probleem hiermee is verholpen!!