Skip to main content
Antwoord

SMS uit Amerika (van UptimeRobot) komt niet aan

• July 7, 2025
  • 4 reacties
  • 127 keer bekeken

Hoi KPN,

Wij hebben recent een betaald abonnement aangeschaft van www.UptimeRobot.com, om de uptime van onze servers te monitoren. So far so good. Naast e-mail notificaties hebben wij ons ook met drie Nederlandse mobiele nummers geabonneerd op SMS notificaties.

De initiƫle (transactional) verificatie SMS van UptimeRobot is bij ons alle drie goed aangekomen, maar opvolgende SMSjes over daadwerkelijke monitor alerts komen bij ons niet aan.

De helpdesk van UptimeRobot geeft aan dat volgens hun logs deze SMSjes wel degelijk verstuurd zijn, met afzenderĀ +1 415-373-6133, zie screenshot in attachment.Ā 

Ā 

Wat zou de oorzaak kunnen zijn dat deze (op drie verschillende telefoons en nummers) niet aankomen? En zou hier een oplossing voor zijn?

Beste antwoord door Barendnu

Update, ter informatie, voor iedereen die mee leest:

De technische afdeling van KPN was hier zéér diep ingedoken (waarvoor dank) en kwam tot de conclusie dat deze SMSjes überhaupt niet werden aangeboden aan het KPN netwerk. Het ging dus ergens mis bij de internationale routering, waardoor de berichten überhaupt Europa / Nederland niet bereikten.

Ik heb dit alles voorgelegd aan UptimeRobot, die er met hun SMS leverancier weer verder in zijn gedoken… en de problemen zijn opgelost! SMSjes van UptimeRobot komen nu gelukkig gewoon goed bij ons aan. Dank nog voor KPN voor de ā€˜deep-dive’ tests en het meedenken.

4 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Barendnu, welkom! Een hele goede en terechte vraag. Eentje waar ik niet direct een antwoord op heb.

De verificatie sms is goed aangekomen, dus je zou verwachten dat vervolg sms’jes ook goed aan komen. Komen ze niet toevallig binnen als spam?

Als dit niet het geval is, dan lijkt het mij beter als een collega van de klantenservice met je meekijkt. Maak daarvoor een belafspraak of neem contact op via een van onze social media kanalen: Instagram, Facebook of X.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • September 18, 2025

Update, ter informatie, voor iedereen die mee leest:

De technische afdeling van KPN was hier zéér diep ingedoken (waarvoor dank) en kwam tot de conclusie dat deze SMSjes überhaupt niet werden aangeboden aan het KPN netwerk. Het ging dus ergens mis bij de internationale routering, waardoor de berichten überhaupt Europa / Nederland niet bereikten.

Ik heb dit alles voorgelegd aan UptimeRobot, die er met hun SMS leverancier weer verder in zijn gedoken… en de problemen zijn opgelost! SMSjes van UptimeRobot komen nu gelukkig gewoon goed bij ons aan. Dank nog voor KPN voor de ā€˜deep-dive’ tests en het meedenken.

AriƫnC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 18, 2025

Mooi om het horen dat het probleem getackled is. Je kan ook PushOver gebruiken voor dergelijke notificaties.Ā 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Fijn om te horen dat het met heel veel uitzoekwerk toch goed gekomen is, ​@Barendnu.