Skip to main content

Sinds gisteten werkt ineens het versturen van een sms nuet meer op de kids sim van o ze dochtef. We zitten al een week in Normandiƫ en sinds gisteren werkt het ineens niet meer. We hebben de sim card al even omgewisseld met de mijne en dan werkt het wel gewoon. Ook de diverse google uitkomsten werken niet. Betreft een iphone 8, kids abonnement, ios 16.

Ā 

Wie weet de oplossing?

Hoi @Svdw81Ā Zelf geen ervaring met kids SIM. Je zou gewoon onbeperkt bellen/sms moeten hebben zoals ik zie. Ik vind in onderstaande topic wel twee dingen;

  • Haar eigen telefoonnummer in haar contacten staat niet internationaal (dus 00316..)
  • Ander netwerk proberen? (Roaming staat al aan?)

Anders raad ik je aan je profiel aan te vullen met je klantgegevens. (Alleen zichtbaar voor een moderator) Dan kan een moderator meteen met je meekijken wanneer dat nodig wordt geacht. en/of anders even met de klantenservice bellen? Misschien hebben hun nog een fix en/of kunnen ze wat nakijken.


Hoi,

Ā 

Telefoon staat op internationaal en roaming staat aan.

Ook al diverse providers geprobeerd, maakt geen verschil.

Heb profiel aangevuld.

Ā 

Groetjes


We hebben de sim card al even omgewisseld met de mijne en dan werkt het wel gewoon

Dus met haar Kids sim kun je met een andere telefoon wel sms versturen. Wat typisch.Ā 

Roaming is alleen voor mobiele data.

Bellen en sms zou wereldwijd moeten werken. Zonder beperkingen.Ā 

Met sms in het buitenlandĀ altijdĀ de internationale notatie voor telefoonnummers gebruiken. Dus niet 06 maar +316.


Hoi,

Ā 

Met andere telefoon kunnen we ook geen sms versturen.

Wel met onze sim in haar telefoon, maar andersom niet.

Ā 

Ā 


Oh. Dan is er iets mis met de instellingen bij kpn op die Kids sim.Ā 

Aangezien je in Normandiƫ niet het gratis nummer van kpn kunt bellen hoop ik dat een moderator even in de instellingen duikt.

Hoewel. NormandiĆ« is EU want Frankrijk. Dan valt +3161200 1200 voor kpn binnen je bundel.Ā 

Een beller is sneller.Ā šŸ˜‰

En voor moderator die hier nog komt:

Vermeld daarbij in je profiel hier hier jou NAW gegevens als abonnement houder. Maar haar nummer van de Kids sim.Ā 

https://community.kpn.com/settings/profileĀ 


Hi @Svdw81, welkom hier.Ā 

Mag ik je vriendelijk verzoeken om even met ons te bellen? Dit omdat we hiervoor een verificatie moeten doen en dat gaat onder andere via een sms code. Wat Peter aangeeft klopt, als je belt metĀ +3161200 1200 is dit gratis.

Ik vraag dit niet om moeilijk te doen, maar we zijn voorzichtig bij het zomaar aanpassen van instellingen zonder verificatie, en dan vooral als het om een Kids Sim gaat.Ā 


Reageer