Skip to main content
Beantwoord

Startdatum mobiel nummerbehoud wordt steeds verzet

• March 8, 2025
  • 4 reacties
  • 45 keer bekeken

Ik stap over van Ben naar Kpn, met nummerbehoud..nu is de startdatum al 2x verzet. Ik snap niet waarom dit is? 

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@SaskiaS 

Welkom op de community van KPN.

Je stapt dus over, met nummerbehoud, van provider Ben naar KPN maar de datum waarop je 06-nummer wordt overgezet naar KPN, is inmiddels 2 keer verzet.
Dit zou kunnen liggen, aan het feit dat je huidige provider Ben (onderdeel van Odido) je 06-nummer nog niet heeft vrijgegeven aan KPN, waardoor KPN de datum moet bijstellen.

Oorzaak zou kunnen zijn, dat je nu binnen je contract zit bij Ben.
In dat geval kan Ben (nog) geen toestemming geven voor nummerbehoud, dus check even wat de einddatum is van je contract bij provider Ben.
Maar er kan nog een andere reden zijn, waarvoor je het beste even contact op kunt nemen met de telefonisch klantenservice van je huidige provider Ben.

Maar het belangrijkste is dan nog steeds, dat provider Ben je 06-nummer dient vrij te geven, zodat nummerportering naar KPN kan plaatsvinden.

Heb je geen antwoord hierover gehad per mail vanuit KPN, want normaal gesproken wordt daarin vermeld waarom nummerbehoud nog niet kan plaatsvinden, en wat jij daar eventueel aan kunt doen??

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@SaskiaS 

Welkom op de community van KPN.

Je stapt dus over, met nummerbehoud, van provider Ben naar KPN maar de datum waarop je 06-nummer wordt overgezet naar KPN, is inmiddels 2 keer verzet.
Dit zou kunnen liggen, aan het feit dat je huidige provider Ben (onderdeel van Odido) je 06-nummer nog niet heeft vrijgegeven aan KPN, waardoor KPN de datum moet bijstellen.

Oorzaak zou kunnen zijn, dat je nu binnen je contract zit bij Ben.
In dat geval kan Ben (nog) geen toestemming geven voor nummerbehoud, dus check even wat de einddatum is van je contract bij provider Ben.
Maar er kan nog een andere reden zijn, waarvoor je het beste even contact op kunt nemen met de telefonisch klantenservice van je huidige provider Ben.

Maar het belangrijkste is dan nog steeds, dat provider Ben je 06-nummer dient vrij te geven, zodat nummerportering naar KPN kan plaatsvinden.

Heb je geen antwoord hierover gehad per mail vanuit KPN, want normaal gesproken wordt daarin vermeld waarom nummerbehoud nog niet kan plaatsvinden, en wat jij daar eventueel aan kunt doen??

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@SaskiaS, ik hoop dat de reactie van Michel voor meer duidelijkheid heeft gezorgd! 

Zo niet of als je nog vragen hebt, een belafspraak is de snelste weg voor hulp hierbij. Een collega van me belt je dan terug en kijkt voor je na hoe het in elkaar steekt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 10, 2025

Bedankt voor je reactie. Maar het nummer behoud is goedgekeurd. Ben zegt dat het bij kpn ligt en kpn zegt dat het bij Ben ligt

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Als je intussen nog niet meer gehoord hebt ​@SaskiaS, maak dan een belafspraak. Via die weg kunnen mijn collega's de juiste verificatie doen en kijken het verder voor je na. Ik hoop dat het snel opgelost is.