Skip to main content

Elke keer als ik terug kom uit het buitenland werkt mijn internet op mijn telefoon niet meer. Geen bereik. Kan niet gebeld worden en kan niet op internet.

Meestal na een aantal uur verdwijnt dat probleem weer maar ik zit nu al ruim 24 uur zonder internet. 

Telefoon al uit en aan gezet, e-sim in instellingen al uit en ingeschakeld en nog steeds niks.

 

Wat kan ik nu doen? 

Hoi @SanneVsm 

Welkom op het Forum van KPN

 

Het beste wat je dan kunt doen, is het resetten van de netwerkinstellingen van jouw smartphone, hierdoor worden de fouten eruit gehaald, en de juiste netwerkinstellingen (van KPN) worden opnieuw ingeladen op je smartphone.

In veel gevallen lost dit veel op (ook als je net terug bent vanuit het buitenland), en kun je weer probleemloos bellen en internetten met je smartphone.
 

Hierbij het stappenplan om de netwerkinstellingen te resetten:
 

Heb je een iPhone:

Ga naar 'Instellingen’ > 'Algemeen' > 'Zet over of stel fapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.

Heb je een Android toestel:

In de meeste gevallen kun je de optie voor het resetten van netwerkinstellingen vinden bij Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > opties-symbool > Netwerkinstellingen resetten, of bij Instellingen > Mobiele netwerken > Stel gegevens opnieuw in.

 

Laat even weten of het probleem hiermee is verholpen.


Wat zuur zeg dat je hier telkens tegenaan loopt @SanneVsm 😐

Afgelopen augustus reed ik de grens over vanuit België en had toen ook geen bereik, ik heb toen handmatig KPN als provider geselecteerd en daarna was het goed. Dat is dus iets dat je ook nog zou kunnen proberen om je toestel even een zetje te geven 🙂


Heb je 1 van deze opties al kunnen proberen @SanneVsm? Of duurt het nog even voordat je weer de grens over gaat?