Skip to main content

Ik kom 1 sept aan in Florida.

Airplane mode staat aan.

ik connect met de gratis WiFi op AirPort

ik zet airplane mode uit

ik hou mobiele data voor de zekerheid uit.

Ik ontvang sms voor bundel.

ik activeer bundel (€25).

Ik krijg bevestiging dat bundel is geactiveerd.

ik zet mobiele data aan.

ik krijg uur later sms dat ik 80% van €60 heb verbruikt.

 

 

 

??????????

Graag het geld terug storten op mijn rekening.

dit komt overduidelijk door een technische fout aan jullie kant.

ik weiger dit te betalen, ik heb alles exact gedaan hoe het hoort.

 

ik zet airplane mode uit

ik hou mobiele data voor de zekerheid uit.

Ik ontvang sms voor bundel.

ik activeer bundel (€25).

Ik krijg bevestiging dat bundel is geactiveerd.

ik zet mobiele data aan.

 

Er is 3mb gebruikt voordat de bundel is geactiveerd, dat kan eigenlijk enkel in bovenstaande tijd geweest zijn want anders had de klant nooit een factuur gekregen.

Die 3MB is juist gebruikt nadat de bundel geactiveerd was. Voordat die bundel geactiveerd was is er een kleine 22MB verbruikt. Als mobiele data inderdaad tot na de activering van de bundel uit heeft gestaan dan zou dat dus niet hebben mogen kunnen. Als mobiele data daarentegen aan heeft gestaan (waar het alle schijn van heeft) dan is @Paprikaboy dus slachtoffer van het feit dat dataroaming buiten de EU niet standaard uit staat.

 

Maar die keuze lijkt er helemaal niet te zijn dus wat valt er dan duidelijker te maken?

Die keuze is er door te bellen naar 0800-0402 te bellen. 

Dus jij beweert dat de klantenservice dataroaming zo zou kunnen instellen dat er buiten de EU geen gebruik gemaakt kan worden van mobiele data terwijl dat binnen de EU wel mogelijk blijft?

Als dat zo is, dan is dat één van de grootste geheimen van KPN en er is in al die tijd dat hier vragen over gesteld worden nog nooit een moderator geweest die met die tip gekomen is. De vraag is dan waarom KPN dit zo geheim houdt.

Op de site worden wel de kosten genoemd en wanneer je geïnformeerd wordt...

Bron

... maar nergens wordt vermeld hoe je de "bescherming Internetkosten" aan kunt zetten zonder een buitenlandbundel aan te schaffen.

Ik betwijfel overigens ten zeerste of klantenservice hier wel een rol in kan spelen. Nu kan ik dat zelf niet controleren immers ik heb mijn mobiele telefonie bij Odido ondergebracht. Maar als iemand zich geroepen voelt om het via klantenservice voor elkaar te krijgen om de bescherming Internetkosten aan te zetten zonder een buitenlandbundel aan te schaffen dan houd ik me aanbevolen.

De uitkomst moet wel zijn dat mobiele data binnen de EU gewoon moet blijven werken en dus alleen mobiele data buiten de EU geblokkeerd moet zijn. De methode hiervoor is mijns inziens het op €0,- zetten van de dataroaminglimiet.

Zorg er ook voor dat je een bevestiging (bewijs) krijgt dat die dataroaminglimiet op €0,- gezet is.


Dank jullie wel voor jullie antwoorden.

 

Het domme is, uiteindelijk kost dit KPN veel geld. Als KPN niet laat zien dat ze goede klantenservice bieden, de belangen van hun klanten waarborgen en ik m’n geld terug krijg, stap ik over en verliezen jullie veel geld van een vaste klant.

 

Daarnaast kan ik al mijn volgers op het internet mooi vertellen hoe goed KPN mij helpt met deze nare situatie.

Óf ik kan ze vertellen hoe predatory ze zijn en uitleggen wat voor immorele manieren ze gebruiken om geld van hun klanten te stelen.


KPN graaft hun eigen graf met dit soort taferelen. Zeker als je ziet dat concurrenten als Simpel wél deze service kunnen bieden en goed voor hun klanten zorgen.

 

 

ALSO:

“Beste Klant, jouw aanmelding is ontvangen. Je ontvangt van ons een sms'je zodra de VS/Canada databundel van 10 GB is verwerkt en kan worden gebruikt. Hoeveel je verbruikt kun je direct zien in de MijnKPN app. Wij sturen je ook een sms bij verbruik van 50%, 75% en 100% van de bundel. Groet, KPN”

 

in de bundel krijg ik een sms bij 50, 75 en 100% gebruik.

zonder de bundel pas bij 80%????
waarom niet op dezelfde percentages of lager??

 

 

1.Wie heeft dit bedacht?

 

2. Met welke reden?

 

3. Kan je mij vervolgens uitleggen waarom dat NIET predatory practices is?

 

Alvast bedankt voor de uitleg

Ik wacht op antwoord @Kpn alvast dankjewel.


Als je het op 0 MB zet heb je volgende keer die extra buitenbundel data kosten (tot maximaal € 60,50) niet. Dit kan sinds kort, eind september.

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266

Let op: er is een issue bekend met bescherming aan/ uit naar 1266 voor de Unlimited abonnementen. Er wordt aan gewerkt om dit zo snel mogelijk op te lossen.

 

Meer informatie over roamen in Europa.

 


 

Dat is nog maar de vraag. Als je de vliegtuigstand uitzet bij bijvoorbeeld een iPhone gaat de mobiele (data) verbinding en wifi aan.

 

@Ferry1984 

Dit statement is incorrect. De vliegtuigmode toggle doet niets met bluetooth, wifi en mobiele data. Als die uit stonden voor het activeren van vliegtuigmode, blijven ze uit.

Als ze aan stonden gaan ze weer aan.

Zojuist voor de zekerheid nog gecheckt.

 


@Paprikaboy Welkom op het forum. 

Balen dat je onverwachtse kosten hebt gemaakt. De situatie betreffende de € 60,50 is een situatie die wettelijk bepaald is. 

Zoals @PeterG aangeeft is het sinds eind september mogelijk om de beschermingslimiet te verlagen naar 0 euro. 

Als je het op 0 MB zet heb je volgende keer die extra buitenbundel data kosten (tot maximaal € 60,50) niet. Dit kan sinds kort, eind september.

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266

Let op: er is een issue bekend met bescherming aan/ uit naar 1266 voor de Unlimited abonnementen. Er wordt aan gewerkt om dit zo snel mogelijk op te lossen.

 

Meer informatie over roamen in Europa.

 

 


@Paprikaboy Welkom op het forum. 

Balen dat je onverwachtse kosten hebt gemaakt. De situatie betreffende de € 60,50 is een situatie die wettelijk bepaald is. 

Zoals @PeterG aangeeft is het sinds eind september mogelijk om de beschermingslimiet te verlagen naar 0 euro. 

Als je het op 0 MB zet heb je volgende keer die extra buitenbundel data kosten (tot maximaal € 60,50) niet. Dit kan sinds kort, eind september.

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266

Let op: er is een issue bekend met bescherming aan/ uit naar 1266 voor de Unlimited abonnementen. Er wordt aan gewerkt om dit zo snel mogelijk op te lossen.

 

Meer informatie over roamen in Europa.

 

 

Dat het limiet maximum €60 is is wettelijk bepaald ja. Maar dit is duidelijk geen antwoord op mijn vragen.

 

 

Waarom duurt dit zo lang @Kpn 

jullie krijgen m’n geld niet voor ik antwoord heb. Alvast bedankt. 

 

 


Dank jullie wel voor jullie antwoorden.

 

Het domme is, uiteindelijk kost dit KPN veel geld. Als KPN niet laat zien dat ze goede klantenservice bieden, de belangen van hun klanten waarborgen en ik m’n geld terug krijg, stap ik over en verliezen jullie veel geld van een vaste klant.

 

Daarnaast kan ik al mijn volgers op het internet mooi vertellen hoe goed KPN mij helpt met deze nare situatie.

Óf ik kan ze vertellen hoe predatory ze zijn en uitleggen wat voor immorele manieren ze gebruiken om geld van hun klanten te stelen.


KPN graaft hun eigen graf met dit soort taferelen. Zeker als je ziet dat concurrenten als Simpel wél deze service kunnen bieden en goed voor hun klanten zorgen.

 

 

ALSO:

“Beste Klant, jouw aanmelding is ontvangen. Je ontvangt van ons een sms'je zodra de VS/Canada databundel van 10 GB is verwerkt en kan worden gebruikt. Hoeveel je verbruikt kun je direct zien in de MijnKPN app. Wij sturen je ook een sms bij verbruik van 50%, 75% en 100% van de bundel. Groet, KPN”

 

in de bundel krijg ik een sms bij 50, 75 en 100% gebruik.

zonder de bundel pas bij 80%????
waarom niet op dezelfde percentages of lager??

 

 

1.Wie heeft dit bedacht?

 

2. Met welke reden?

 

3. Kan je mij vervolgens uitleggen waarom dat NIET predatory practices is?

 

Alvast bedankt voor de uitleg

Duidelijk antwoord op deze drie vragen aub.

 

alvast bedankt. 


Leg me ook even duidelijk het belang van de klant uit hierbij.


Word ik gewaardeerd door jullie hierin. Of klopt het dat jullie gewoon geld uit me proberen te trekken op predatory manieren?

 

“Maar het mag van de wet, kijk maar. Volgens de wet mogen we maximaal €60 euro uit je portemonnee stelen op deze manier.” ****** toch op man. 

 

Admin: reactie aangepast want in strijd met de huisregels. Schelden met dergelijke ziektes wordt niet getolereerd.


Ik ben benieuwd wat er op de plaats van die zes sterretjes (******) stond want een woord als "sodemieter" of "rot" kan toch niet tegen de huisregels zijn lijkt mij.


Ik ben benieuwd wat er op de plaats van die zes sterretjes (******) stond want een woord als "sodemieter" of "rot" kan toch niet tegen de huisregels zijn lijkt mij.

Een vreselijke ziekte waar veel mensen aan sterven en lijden. Ik had hem aangegeven bij de moderators.


Rutger_ schreef:

Balen dat je onverwachtse kosten hebt gemaakt. De situatie betreffende de € 60,50 is een situatie die wettelijk bepaald is. 

Dit is het slechtste en minst empathische antwoord dat je kunt geven. Er is een verschil tussen "voldoen aan de wet" en "maatschappelijk verantwoord". Ik ben blij dat KPN na jaren eindelijk voorziet in de mogelijkheid om de dataroaminglimiet op €0,- te zetten door "BESCHERMING AAN" naar 1266 te smsen. Als KPN er nu nog voor zorgt dat deze informatie heel pro-actief met de abonnee gecommuniceerd wordt en dat deze bescherming bij het activeren van een abonnement standaard aan staat dan en ik tevreden.


​​​​​​1 De Europese Commissie

2 Voordat het er was had men vaak honderden tot meer dan duizend euro extra kosten. Reken maar uit met € 2,50 per MB buiten de EU-bundellanden danwel € 10 per MB op een veerboot en in vliegtuig.

3 Alle providers hebben deze limiet. Zij verdienen er niks zelf aan, maar moeten het weer afrekenen aan de dienst waar de kosten zijn gemaakt. Daarom wordt het ook niet kwijtgescholden. Steeds meer providers bieden de mogelijkheid om de limiet te verlagen naar 0 € (dus 0 MB).

 

jullie krijgen m’n geld niet voor ik antwoord heb.

Lekker jezelf voor een paar tientjes in de problemen brengen. Bij een achterstand van meer dan 3 maanden wordt je afgesloten. Maar je abonnementskosten lopen wel door. Ook dat mag.

 


... Zij verdienen er niks zelf aan, maar moeten het weer afrekenen aan de dienst waar de kosten zijn gemaakt....

Dat is maar zeer de vraag, de werkelijke kosten die door de buitenlandse provider in rekening worden gebracht zijn waarschijnlijk veel lager. KPN zegt er niets aan te verdienen maar ik geloof er helemaal niets van.

Weet je dat KPN zelf minder dan 5 eurocent per MB in rekening brengt bij MTN SA (Zuid-Afrika) voor roaming via het KPN netwerk in Nederland.

 


Reageer