Skip to main content

Helaas ondervind ook ik storing met mijn iPhone 11, net zoals velen lees ik op dit forum. Het is bij mij ongeveer 2 maanden geleden gestart. De parkeerapp functioneert niet (geeft behoorlijk wat stress), en zakelijke telefoongesprekken ga ik buitenshuis al niet meer aan omdat ik steeds weg val. Sommige klanten zijn geholpen door ze een iPhone 12 toe te sturen, en daarnaast lees ik dat mensen gecompenseerd zijn in hun abonnementskosten. 

Op welke wijze behandelt KPN het liefste de klachten? Is er een klachtenformulier voor dit specifieke probleem? 

groet,

Caroline 

Hoi @CKoiter 

Welkom op de community van KPN.

Er is geen speciaal klachtenformulier om je aan te melden voor dit vervelende probleem, dit verloopt allemaal via de telefonische klantenservice van KPN.

Bel (eventueel met een andere telefoon) naar het gratis telefoonnummer 0800-0402 van de klantenservice van KPN, en laat de medewerker een ticket aanmaken voor de technische dienst.
De technische dienst zal je dan op de hoogte houden per sms, maar gezien de grote drukte kan het wel even duren voordat je een sms gaat ontvangen.

Ook is het belangrijk dat je een ticket laat aanmaken voor de TS, in verband met een mogelijke compensatie van je abonnementskosten, gedurende de periode dat je geen gebruik kon maken van je iPhone 11.

Er is momenteel geen omruilactie zoals 2 jaar geleden, omdat ook de iPhones uit de series 12 en SE eveneens zijn getroffen door deze storing, en het dus geen enkele zin heeft om te ruilen naar een iPhone 12.

 

 


Beste kpn, @kpn 

Ook ik heb al 2 maanden weinig tot geen verbinding en kan minimaal telefoon gesprekken voeren.

mijn ticket is aangemaakt, helaas schiet ik hier niks mee op.

Ik zit op een camping zonder wifi, kan mijn werkmail niet doen geen telefoongesprekken voeren en ga zo maar even door. 
heel leuk idee om vanaf 23 mei de abonnement kosten te vergoeden “als het probleem opgelost is “ 

lijkt mij een betere optie om de mensen die al 2 maanden hierdoor grote problemen hebben een nieuwe iPhone aan te bieden boven de iPhone 11 en 12.

ik krijg het idee dat jullie niet inzien hoeveel problemen dit oplevert voor ons, niet kunnen internetbankieren, niet kunnen parkeren, geen werkmail, niet kunnen bellen of gebeld worden. En ga ga zo nog maar even door.

Graag zie ik spoedig een oplossing vanuit jullie kant verschijnen.

de problemen van de afgelopen 2 maanden zijn niet te vergoeden met de abonnement kosten te vergoeden!


Hoi @Thara Schmitt 

In elk geval goed dat je een ticket hebt laten aanmaken voor de technische dienst van KPN, dan wordt je vanzelf op de hoogte gehouden van nieuwe ontwikkelingen per sms.
Daarnaast is het belangrijk voor de compensatie vanuit KPN.

Helaas, is KPN nog niet naar buiten getreden omtrent de oorzaak van dit vervelende probleem, en is er ook nog geen oplossing.
De technische dienst van KPN is druk bezig met het onderzoek in samenwerking met Apple, maar het blijkt een hardnekkig probleem te zijn zover ik kan beoordelen.

In een andere topic had ik als mede klant al aangegeven, dat Apple ook uit zichzelf een omruil actie kan opzetten voor de getroffen klanten, aangezien het ook hun klanten zijn met een iPhone.
Apple kan dat financieel gemakkelijk dragen, en klanten zijn daarbij geholpen.
Maar zoals bij alle grote techbedrijven, houden ze liever de hand op de knip of willen eerst uren lang onderhandelen over wie de kosten gaat dragen.

In jouw geval zou ik adviseren om tijdelijk een prepaid simkaart van Odido of Vodafone in je toestel te doen, zodat je in elk geval weer kunt bellen, gebeld worden en kunt internetten tijdens je verblijf op de camping.
Deze kun je o.a. kopen in een Odido of VodafoneZiggo Winkel of MediaMarkt.

Zit je in het buitenland op de camping, dan kun je een prepaid simkaart aanschaffen bij de provider van het land waar je momenteel bent. 


Ik weet iknen niet de enige met ellende met de i phone 11.  Maar ik vind dit onderhand veel te lang duren.   Ook het contract naar de klant is ronduit slecht.   Geen idee wat de status is van het probleem.  En geen idee hoe kpn dit gaat oplossen.   Ik weet wel dat ik er wel klaar mee ben.   Zou graag eens een reactie van kpn willen hebben.   Ben dit niet van kpn gewend


Reageer