Skip to main content

Beste mensen van KPN,

Op mijn vakantie buiten Europa werd ik verrast met een extra rekening van €60,50 voor gebruik internet. Ik heb dat toen opgezocht op jullie site en kwam er achter dat ik Roaming had moeten uitzetten buiten Europa.

Mijn vraag: Kunnen jullie dat niet beter meteen in het SMS-je zetten?

Dus zet dan tussen de zin  ‘Wil je zorgeloos kunnen blijven internetten?’ en de zin  'Dan hebben we de perfecte bundel voor jou', de volgende zin: Zet Roaming uit als je je buiten de wifi geen gebruik wilt maken van internet!

Groet,

Peter

Hi @pwmb en welkom op het forum! 

Ik zal je feedback doorgeven. 🙂 Roaming buiten Europa moet inderdaad uit als je geen buitenlandbundel hebt en geen extra kosten wilt. 
Mosterd na de maaltijd nu, maar mocht je nog een reis in de planning hebben staan, neem dan voor de zekerheid ons KPN Mobiel roaming in het buitenland artikel door. Dan kun je voorbereid op pad!

 


Hoi Sanne,

Dank voor je snelle reactie.

Groet,

Peter


Leuke adviezen @Sanne_M, maar waarom is dit nodig als je met simpele functionaliteit kunt voorkomen dat dit überhaupt kan gebeuren. Eenvoudig de dataroaminglimiet op €0,- instellen en problem solved. De grote vraag is dan hoe ik dat bij KPN zou kunnen doen.

Ik heb overigens een vraag gesteld aan de ACM om hier eens aandacht aan te besteden en te kijken of providers verplicht zijn/kunnen worden om het mogelijk te maken een lagere dataroaminglimiet in te stellen.

Weet jij overigens of en zo ja hoe, ik dat bij KPN zou kunnen doen?

 

P.S. Noem ook onze eigen waddeneilanden even als risicogebied aan de grens van de EU want ook daar zijn al slachtoffers gevallen van abonnees die zonder enige waarschuwing met het maritieme netwerk Tampnet verbonden werden.


Mijn vraag: Kunnen jullie dat niet beter meteen in het SMS-je zetten?

Dus zet dan tussen de zin  ‘Wil je zorgeloos kunnen blijven internetten?’ en de zin  'Dan hebben we de perfecte bundel voor jou', de volgende zin: Zet Roaming uit als je je buiten de wifi geen gebruik wilt maken van internet!

Een smsje heeft geen enkele zin @pwmb immers de kans is zeer groot dat die kosten al gemaakt zijn in de eerste seconden nadat je jouw telefoon uit vliegtuigmodus haalde. Zo'n smsje komt per definitie dus al te laat. Zo'n smsje is prima als daarnaast ook dataroaming buiten de EU standaard uit staat of er een dataroaminglimiet van €0,- ingesteld is.


Gezien de huisregels wat betreft het herhaaldelijk posten van hetzelfde bericht heb ik je eerste bericht verwijderd @wjb.

Ik ben ook benieuwd naar het antwoord van ACM hierover. 


Gezien de huisregels wat betreft het herhaaldelijk posten van hetzelfde bericht heb ik je eerste bericht verwijderd @wjb.

Ik ben heel boos @Sanne_M, echt heel boos.

En waarom geef je geen antwoord op mijn vraag, mag je dat soms niet?


Je bent al vaker aangesproken hierop en weet ook dat we op de hoogte zijn van je wensen. Ook weet je dat we dit al uit hebben gezet, maar op de korte termijn is er geen fix.

Wat je vraag betreft, excuses. Die had ik over het hoofd gezien. Het ACM lijkt me daar de beste ingang voor, gezien die ook contact met ons opnemen als ze het met je eens zijn. 

Verder wijkt dit af van het topic van de topicstarter, dus mocht je hier verder over willen praten dan stel ik voor dat je een eigen topic aanmaakt. 


Wat je vraag betreft, excuses. Die had ik over het hoofd gezien. Het ACM lijkt me daar de beste ingang voor, gezien die ook contact met ons opnemen als ze het met je eens zijn. 

Maar mijn vraag aan jou kan helemaal niet door de ACM beantwoord worden, die zal door KPN beantwoord moeten worden dus nogmaals:

Weet jij overigens of en zo ja hoe, ik bij KPN de dataroaminglimiet op €0,-  zou kunnen (laten) zetten?


Dat weet ik niet, maar we zijn wel aan het navragen hoe en of dit mogelijk is. Zodra we daar antwoord op hebben laten we het jullie, zoals altijd, weten. 

Erg jammer dat je hetzelfde bericht steeds blijft posten. Dit topic raakt ontzettend vervuild zo en ook blijft de topicstarter door de tags notificaties ontvangen. Niet handig, en ik neem aan dat je op de hoogte bent van de huisregels.

Ik zet dit topic daarom op slot.