Skip to main content

Ik heb een SuperUnlimited abonnement icm een LTE stick die port forwarding ondersteuning heeft. Echter wil het met geen mogelijkheid lukken een inkomende verbinding dmv portforwarding op te zetten.

Heb APN settings voor advancedinternet en portalmmm.nl toegepast, maar geen succes.

Wat is de manier om dit voor elkaar te krijgen? Dat het publieke ip adres elke keer wijzigt is geen probleem. Dat los ik op dmv een dyndns oplossing.

Kortgezegd: is er iemand die het wél voor elkaar krijgt om met een SuperUnlimited abonnement portforwarding werkend te hebben? 

Hoi @j_anderson dat is niet echt functie die wij ondersteunen maar wellicht kun je aangeven welk type stick je in gebruik hebt en kan de Community even met je meedenken.

Het is niet toegestaan om een 06 nummer te gebruiken in een apparaat anders dan een mobiele telefoon.

Helaas heeft KPN geen unlimited abonnementen met een 0970 nummer.

Hmm, als ik een extra mobiele telefoon gebruik ipv een LTE stick zou het wel mogen als ik het goed begrijp?

Advancedinternet werkt volgens mij alleen bij oude abonnementen. Niet meer bij abonnementen van de laatste jaren. Zonder advancedinternet is er sprake van CGNAT. En poortforwarding gaat dan dus nooit werken. Je zult iets anders moeten verzinnen. 

Hmm, als ik een extra mobiele telefoon gebruik ipv een LTE stick zou het wel mogen als ik het goed begrijp?

Klopt, je kunt veel beter een mobiele telefoon tetheren dan een losse LTE stick gebruiken.

Het eerste mag wel met een 06 nummer en voor de tweede moet een 0970 nummer gebruikt worden.

Klopt, je kunt veel beter een mobiele telefoon tetheren dan een losse LTE stick gebruiken.

Het eerste mag wel met een 06 nummer en voor de tweede moet een 0970 nummer gebruikt worden.

Mooi. Dat had ik namelijk ook al geprobeerd zonder succes… :(

Advancedinternet werkt volgens mij alleen bij oude abonnementen. Niet meer bij abonnementen van de laatste jaren. Zonder advancedinternet is er sprake van CGNAT. En poortforwarding gaat dan dus nooit werken. Je zult iets anders moeten verzinnen. 

Dat zou jammer zijn. Is er een manier om erachter te komen of dit echt zo is (aangezien je zelf ook twijfelt)?

Met een app zoals bijvoorbeeld Network Analyzer kun je eenvoudig zien welk ip je toestel heeft. Dat kun je vergelijken met het ip wat je ziet op een ip check site zoals https://www.ip-adres.nl/.

Bijvoorbeeld:

En:

Dit is met advancedinternet. Bij mij dus...

Reageer