Skip to main content
Vraag

Te hoge prijs voor te weinig GB

• 20 maart 2025
  • 19 reacties
  • 112 keer bekeken

Ik betaal 23 euro per maand voor 10GB, SIM only. Dit bedrag vind ik te hoog vergeleken met concurrenten. Ik overweeg overstappen, wat kan KPN doen om mij als klant te behouden?

19 reacties

• 3222 reacties
  • 20 maart 2025

Heb je een thuisabonnement van KPN? Als je dan verlengd, dan kan je 12 GB krijgen voor 16 euro.

Als je geen thuisabonnement van KPN hebt, dan heb je wat betreft mobiel ook niets te zoeken bij KPN. Veel te duur. 

Zelfs met thuisabonnement kan je nog goedkoper uit zijn bij bijvoorbeeld Simyo.

wjb
Superuser
  • 74538 reacties
  • 20 maart 2025

Ik denk helemaal niets. Klopt het dat je geen vast abonnement bij KPN hebt?

Overigens kost een 12GB sim-only abonnement naar mijn weten 21 euro. Dat is overigens nog steeds veel.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 20 maart 2025

Ja voor nieuwe klanten, ik kan mijn abonnement niet aanpassen in de app naar 12GB voor 21. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36553 reacties
  • 20 maart 2025
wjb schreef:

Overigens kost een 12GB sim-only abonnement naar mijn weten 21 euro. Dat is overigens nog steeds veel.

Nee, 12GB kost 18,50 en met combivoordeel kom je uit op 16,00. 

Maar ook deze prijzen zijn veel en veel te duur. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36553 reacties
  • 20 maart 2025
Niekey schreef:

Ja voor nieuwe klanten, ik kan mijn abonnement niet aanpassen in de app naar 12GB voor 21. 

​@Niekey 

Zodra je contractvrij bent, dan kun je verlengen. Dan betaal je dezelfde prijzen als nieuwe klanten. 

wjb
Superuser
  • 74538 reacties
  • 20 maart 2025
Marlon92 schreef:

Zelfs met thuisabonnement kan je nog goedkoper uit zijn bij bijvoorbeeld Simyo.

Met de nieuwe keuzevoordelen is KPN voor mij goedkoper dan Simyo.

Bij Simyo zou ik €9,- betalen voor unlimited bellen en 12GB aan data.

Tel daar dan €13,99 bij op voor voor Netflix Standaard en de kosten zijn €22,99.

Bij KPN betaal ik echter €16,- maar krijg daardoor wel €8,99 korting op mijn Netflix Standaard waardoor ik voor dezelfde diensten dus "maar" €21,- kwijt ben.

Overigens is dit ook weer een mooi voorbeeld van het feit dat je als abonnee het grootste deel van jouw eigen korting zelf betaalt.

wjb
Superuser
  • 74538 reacties
  • 20 maart 2025
Noordzee schreef:
wjb schreef:

• 3222 reacties
  • 20 maart 2025
Niekey schreef:

Je moet verlengen. Niet aanpassen. 

Als je aanpast, dan zijn de prijzen en keuzemogelijkheden van toepassing zoals ze waren toen jij het abonnement afsloot. Die prijzen zijn ook nog eens elk jaar door inflatiecorrectie omhoog gegaan. 

Als je verlengt heb je de prijzen van nu.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36553 reacties
  • 20 maart 2025
wjb schreef:
Noordzee schreef:
wjb schreef:

6 GB12 GB

€ 18,50 â‚¬ 16,00 /mnd

wjb
Superuser
  • 74538 reacties
  • 20 maart 2025

​@Noordzee, Jij gaat ervanuit dat TS ook een vast abonnement bij KPN heeft maar dat hoeft helemaal niet het geval te zijn. De prijs voor een los unlimited bellen abonnement met 12GB data is toch echt €21,-.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36553 reacties
  • 20 maart 2025

Zonder thuisabonnement inderdaad wel 21,00. Wat een prijs! 

wjb
Superuser
  • 74538 reacties
  • 20 maart 2025
Noordzee schreef:

Vandaar de opmerking van ​@Marlon92 dat je zonder vast abonnement niets te zoeken hebt bij KPN voor jouw mobiele abonnement. Ik snap ook niet dat mensen met een vast abonnement geneigd zijn om al hun mobiele abonnementen bij KPN onder te brengen terwijl één abonnement voldoende is om de combivoordelen te krijgen. Mijns inziens doe je er verstandig aan om ook dan maar één mobiel abonnement bij KPN onder te brengen en de overige abonnementen bij Simyo.

• 3222 reacties
  • 20 maart 2025
wjb schreef:

Mijns inziens doe je er verstandig aan om ook dan maar één mobiel abonnement bij KPN onder te brengen en de overige abonnementen bij Simyo.

Sommige klanten nemen 1 unlimited abonnement en delen data met het andere abonnement zonder data. Dan kan het wel interessant zijn denk ik.

En bij 2 mobiele abonnementen krijg je nu opnemen gratis bij 1 ontvanger. Bij 1 mobiel abonnement volgens mij niet. Scheelt ook weer 5 euro.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36553 reacties
  • 20 maart 2025
wjb schreef:
Noordzee schreef:

Mijns inziens doe je er verstandig aan om ook dan maar één mobiel abonnement bij KPN onder te brengen en de overige abonnementen bij Simyo.

Als wij al over zouden stappen van prepaid naar een mobiel abonnement, dan zou het Simyo 4GB worden incl dataplafond voor 7,50 per maand. 

Want zoals je zelf al zegt: 

wjb schreef:

Overigens is dit ook weer een mooi voorbeeld van het feit dat je als abonnee het grootste deel van jouw eigen korting zelf betaalt.

Wij hoeven helemaal geen gratis pluspakket, gratis opnemenpakket en ook geen enkel entertainmentpakket.  Bij KPN zijn de prijzen hoger, maar krijg je aanvullingen gratis of met korting. 

​@wjb â€‹@Marlon92 

Weten jullie wat dit inhoudt bij Simyo? 

https://www.simyo.nl/sim-only/bestellen

Ken je iemand met een Simyo nummer?

Dan krijgen jullie allebei â‚¬ 10 korting!

Hoe kun je nu € 10 korting krijgen als het abonnement maar 7,50 per maand kost? 

• 3222 reacties
  • 20 maart 2025

Die 10 euro korting zal wel 1malig zijn. Niet iedere maand 😬

wjb
Superuser
  • 74538 reacties
  • 20 maart 2025
Marlon92 schreef:

Sommige klanten nemen 1 unlimited abonnement en delen data met het andere abonnement zonder data. Dan kan het wel interessant zijn denk ik.

Dan kan dat inderdaad interessant zijn al wordt dat mijn inziens pas interessant bij meer dan twee abonnementen.

Marlon92 schreef:

En bij 2 mobiele abonnementen krijg je nu opnemen gratis bij 1 ontvanger. Bij 1 mobiel abonnement volgens mij niet. Scheelt ook weer 5 euro.

Het opnemen-pakket krijg je gratis vanaf level 2 en voor level 2 heb je 4 punten nodig.

Die 4 punten zijn ook op andere manieren te halen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Niekey. Welkom op de KPN Community! Je ziet het, je vraagt brengt heel wat teweeg ðŸ˜„ Daarom heb ik eerst ook een opmerking voor de rest: Dit is natuurlijk een hele interessante discussie, maar we moeten wel oppassen of de TS hier iets aan heeft. Anders kan deze discussie beter gevoerd worden in het Combivoordelen topic. Dus laten we ons eerst weer focussen op wat TS precies heeft en wil. 

Met je huidige abonnementskosten zit je aardig hoog inderdaad. Deze kosten zullen in de loop van je jaren zijn opgelopen door de jaarlijkse inflatiecorrectie. Of je dan naar een goedkoper abonnement kan hangt er vanaf of je contract verlengbaar is. Dit controleer je in de MijnKPN app onder Producten → 06-nummer → Abonnement. Daarnaast kan je nog profiteren van de genoemde Combivoordelen (en korting op Mobiel) als jij of familie een Internet (en TV) abonnement hebben. Is dit het geval? 

Je kunt je verlengaanbod ook checken op dezelfde plek in de MijnKPN app (of hier). Je klikt dan op de blauwe banner bovenaan. Op de verlengpagina kun je dan spelen met vinkje aan en uit voor ‘Ik heb KPN Internet’ om te zien wat je eventueel gaat betalen voor een nieuw abonnement. 

Laat maar weten of je nog meer vragen of hulp nodig hebt!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 23 maart 2025
Marlon92 schreef:
Niekey schreef:

Je moet verlengen. Niet aanpassen. 

Als je aanpast, dan zijn de prijzen en keuzemogelijkheden van toepassing zoals ze waren toen jij het abonnement afsloot. Die prijzen zijn ook nog eens elk jaar door inflatiecorrectie omhoog gegaan. 

Als je verlengt heb je de prijzen van nu.

Het is gelukt, dank je. 2 euro korting en 2GB meer. Wat een megagoei deal ðŸ¤£

• 3222 reacties
  • 23 maart 2025
Niekey schreef:

Het is gelukt, dank je. 2 euro korting en 2GB meer. Wat een megagoei deal ðŸ¤£

21 euro voor 12 GB dus? Waarom ben je niet gewoon naar een andere provider gegaan? Dit is toch schandalig duur zo?