Skip to main content

Telefonie wisselt telkens van netwerk

• September 12, 2025
  • 0 reacties
  • 6 keer bekeken

Hoi Bveng, ik bevind mij in exact dezelfde situatie. Het constant schakelen tussen 4g, 4g+ en 5g. Ik woon elders in het land. Heb een Samsung telefoon en had eerder Vodafone als provider, toen was er niks aan de hand. Sinds ik KPN heb, alleen maar problemen. Door de ibstabiliteit heb ik ook problemen met bellen. Bij het bellen of aannemen van een gesprek hoor ik niks, of hoort de ander mij niet. Pas als er weer een switch op het netwerk is van bijvoorbeeld 4g naar 4g+ of van 4g naar 5g of... dan kan de ander mij horen of ik hen. Ik moet dus constant mensen tergbellen. Ook het surfen op het web is erg slecht. Pagina's laden zo traag en af en toe weer snel. Het lijkt soms wel alsof ik weer terug ben in 1998. 

Ik heb alle stappen doorlopen die KPN voorschrijft. - Apn instellingen gecontroleerd. 

- netwerk instellingen gereset. (Meermaals).

- sim gewisseld van e sim naar vaste sim.

- sim in ander toestel gedaan.

Enz

Inmiddels KPN 4 keer gesproken. Ze sturen in de gesprekken alleen maar aan op dat het aan het toestel kan liggen. En de constante verbazing van de klantenservice medewerkers vind ik bijzonder storend. Maar helaas, zij krijgen ook.slechts beperkte informatie vanuit KPN, en doen daarbinnen hun werk prima. Die kunnen we nket de schuld geven. Zeker als ik op alle forums kijk staat mijn probleem niet op zichzelf, maar komt dit veel vaker voor. Verbazongwekkemd hoe KPN hiermee omgaat.

Probleem ligt in mijn optiek wel degelijk aan het KPN netwerk. Alleen weet KPN vermoedelijk niet hoe het op te lossen en weerspiegelt hun probleem op de klant. 

Mijn probleem is doorgezet naar een backoffice, maar vanuit daar is het al meer dan een week stil. Terwijl ik niet zomaar een week zonder mobiel kan. Gelukkkg heb ik ook een zakelijk nummer, maar van van Vodafone. Die het uitstekend doet en ik laat mij nu hier maar op bellen door iedereen.

Gister besloten KPN in te ruilen voor Odido. Blij dat ik een sim only met maandopzegging heb. Wel rest mij nog de vraag aan KPN of ik mijn abonnementsgeld van de afgelopen 3 maanden deels retour mag zien ivm het disfunctioneren van de dienstverlening. Maar ook dat zal vast niet. 

Zonde dat de ooit zo kwalitatieve hoogstaande dienstverlening zo is afgezakt tot een middenmoter met premiumprijzen. 

KPN bedankt voor deze 3 maanden. Resultaat? Nooit meer een KPN product voor mij. De concurrentie snelt voor jullie uit. 

Admin: Eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

Â