Skip to main content

Vanmiddag ben ik gebeld geworden door een telefoonnummer uit Sri Lanka (+94). De verbinding werd gelijk verbroken.

Ik heb echter niet teruggebeld en het nummer geblokkeerd. Het betreft hier Wangiri fraude waar je dus nooit voor moet terugbellen, aangezien je dan een dure verbinding per minuut krijgt. 

Na wat zoeken via mijn KPN heb ik het KPN klantnummer gebeld om hier melding van te maken. Ik heb de tekst “fraude” ingesproken en ik meen dat ik optie 4 heb geklikt. Vervolgens kreeg ik een sms van KPN om melding te doen van telefonische overlast door een buitenlands nummer. Er zat een url in de sms https://ga.kpn/overlast.

Hier heb ik op geklikt en een formulier proberen in te vullen. Echter, het formulier geeft aan dat je een tiencijferig nummer moet invullen, maar het Sri Lankees nummer pakt hij niet. 

 

Het betreft dit nummer: +94707208055

 

Dit nummer accepteert het formulier niet, gezien het elf cijfers betreffen. Ik ben hier al eens eerder tegenaan gelopen met een Tunesisch nummer. 

Ik wil hier graag een melding van maken zodat KPN mogelijk dit voor haar gebruikers kan blokkeren en het invulformulier kan aanpassen.

Bedankt.

Martijn

 

 

Hi @Martijn_W, wat hinderlijk dat ze jou ook geprobeerd hebben te bedonderen, gelukkig wist je beter en ben je er niet in getrapt!

En heel goed dat je dit direct aan ons door hebt willen geven, het is echter niet mogelijk om dit voor buitenlandse nummers te doen 🙁 Deze banner staat ook op de site waar je naar doorverwezen bent:

 

 

 

Je bent hier echter naar doorgestuurd vanuit het automatische telefoonmenu begrijp ik? Dan gaat daar ergens iets mis, ik zal dit even doorgeven aan de beheerders van het menu, zodat er niet vaker klanten verkeerd doorverwezen gaan worden naar het formulier!