Skip to main content

Hoi, 

Ik heb een probleem met mijn iPhone 13 waar ik al een tijdje last van heb. Ik ben iemand die regelmatig belt met mensen maar sinds een half jaar kunnen mensen mij heel slecht verstaan. Mijn telefoon hapert tijdens het bellen en tijdens FaceTime, al moet ik wel zeggen dat FaceTime nog slechter is. Als ik een filmpje maak dan doet de microfoon het wel en met de dictafoon doet de microfoon het ook. Ik zelf denk dat het ligt aan de kpn internet/bereik, omdat mijn microfoon het wel doet. Het is erg irritnat omdat ik gewoon verstaanbaar wil zijn tijdens het bellen. Wat kan ik hieraan doen?

 

Hoi @Nina Greve, welkom op onze community. 

De vraag is nu inderdaad of het aan het bereik ligt. Merk je enig verschil met Facetime als je dit doet als je met WiFi verbonden bent? Gebeurt dit overal of op een locatie en maak je ook gebruik van bellen via WiFi? Heb je toevallig ook de mogelijkheid om de simkaart in een ander toestel te proberen om te kijken of het dan wél werkt?

Ik hoor graag van je. 


Hoi @Alex van KPN 

Als ik op wifi zit met bellen dan merk ik wel enige verbetering maar buiten ben ik niet verstaanbaar via de telefoon. Ik merk ook als ik in de sportschool ben of de supermarkt dat ik geen internet heb en vrienden met een andere provider wel. Ik denk dus dat het echt ligt aan het internet van kpn en ik ben dus ook echt niet tevreden. 
Ik weet niet of er oplossingen voor dit probleem zijn?

Met vriendelijke groet,

 

Nina Greve 


Dankjewel, voor je uitgebreide uitleg. Heb je van ons een fysieke simkaart? Of een e-sim? Wat ik nog wel wil weten is of je de mogelijkheid hebt om dit ook met een andere telefoon te testen, puur om te achterhalen of dit aan je toestel ligt of aan het bereik. 

Bel in ieder geval met ons, in het geval van een fysieke simkaart zal deze omgeruild worden. Ons gratis nummer is 0800 0402. We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.