Skip to main content

In Colombia is mijn telefoon kapot gegaan 

ik heb een nieuwe iPhone gekocht maar kan mijn e-sim niet overzetten want er wordt een code gestuurd naar het oude toestel. Er wordt gezegd dat je een fysieke simkaart moet halen maar ik ben dus niet in Nederland. Voor hulp heb je niets aan de robot, je vraagt om een persoon en dat kan alleen via bellen maar ik kan dus niet bellen, dat is het probleem. Zeer frustrerend dit, ik heb juist een e-sim om dit soort geneuzel niet te hebben  

Wat een uitermate ongelukkig moment dat je telefoon kapot gaat. 

Zeer frustrerend dit, ik heb juist een e-sim om dit soort geneuzel niet te hebben 

Het is andersom. Helaas heb je juist met een e-sim dit geneuzel. Dit soort topics hebben we best veel. Met fysieke sim: uit je oude toestel halen en in de nieuwe stoppen… en verder. Waar ter wereld je ook bent. Alleen bij verlies van een toestel, en dus ook simkaart, als je ver weg bent blijft het geneuzel.

Als je nu geen sms verificatie op je oude toestel meer kunt ontvangen dan is er inderdaad weer een nieuwe fysieke kpn simkaart nodig.

Nieuwe simkaart aanvragen kan alleen telefonisch (er zijn gelukkig meer telefoons op de wereld).

Via +3161200 1200 kun je kpn bereiken om een simkaart aan te vragen. Deze gaat naar je huisadres. Een bekende kan 'm doorsturen naar je. Maar hij is wel al actief dus dat is wel een risicootje.

Of

Je kunt een Colombiaanse simkaart (prepaid) gebruiken. In Nederland kun je dan weer ‘organiseren’ dat het gewoon met je Nederlandse nummer werkt. Ook goedkoper want een EU nummer buiten EU gebruiken is best prijzig.

Overigens, ik heb ook een e-sim voor Colombia via Kolet en die hebben het wel fantastisch kunnen oplossen via een medewerker op de chat. Dus het kán wel!

KPN kan dingen ook fantastisch oplossen maar daarvoor moet je dan wel in Nederland zijn.

Sommige dingen zijn nu eenmaal ingewikkeld gemaakt om fraude of misbruik te voorkomen.

Kolet kon het anders prima oplossen, zoals een internationaal bedrijf betaamt, e-sims worden juist vaak gebruikt door mensen die reizen en dus niet in Nederland zijn. 

Hoi ​@EdwardH. Welkom terug op de KPN Community! 

Wat vervelend dat je toestel net kapot gaat wanneer je niet in Nederland bent. En dan denk je het makkelijk op te lossen door “gewoon” een e-sim te activeren in je nieuwe toestel, maar helaas is dat niet zo simpel nog, zoals ​@PeterG je al uitlegt. Het is wel goed bedacht, alleen op dit moment is er bij het activeren van een andere e-sim nog een SMS-verificatie nodig. Dit gaat wel veranderen ergens in het begin van het nieuwe jaar, maar ja dat is nog even afwachten. Je kunt er hier meer over lezen. 

Voor nu kan ik je alleen maar vragen de adviezen op te volgen die PeterG je heeft gegeven. 

Waarom kan je bij een nieuw abonnement wel meteen een esim erop krijgen zonder fysieke simkaart?

Dan zou je zeggen dit moet ook kunnen bij een telefoon die het niet meer doet nu ben je gewoon paar dagen uit de lucht als je geen KPN winkel in de buurt heb.

Je zit immers in de Mijn KPN omgeving hier zouden ze makkelijk wat op kunnen verzinnen.

Het is immers bijna 2025 apart dat dit zo omslachtig moet.

We zijn ook bezig om het activeren van een (nieuwe) e-sim makkelijker te maken als je al klant bent bij KPN ​@MennoG78. Dan is een SMS naar de oude e-sim of fysieke sim niet meer perse nodig. In mijn vorige bericht staat een link naar het topic waar dat besproken wordt. 

We zijn ook bezig om het activeren van een (nieuwe) e-sim makkelijker te maken als je al klant bent bij KPN ​@MennoG78. Dan is een SMS naar de oude e-sim of fysieke sim niet meer perse nodig. In mijn vorige bericht staat een link naar het topic waar dat besproken wordt. 

Ah denk dat onze berichten gekruist hebben want had jou antwoord niet gezien.

Maar is wel positief dat jullie ermee bezig zijn.

Reageer