Skip to main content

ik heb mijn telefoon niet ontvangen.

ben meerdere keren geweest om het op te halen

eerst is die niet geleverd en bij de laatste is die al opgehaald? alleen niet door mij

er is een onderzoek gestart alleen voor mijn gevoel is de maand al voorbij

hoelang moet ik nog wachten ? want ik ben nu de dupe van post nl

ik heb geen telefoon en mijn abbo is afgesloten

snap niet waar ik dit aan verdient heb

 

Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

Hi @michel heiningen en welkom op het forum. Wat ontzettend zuur dat je toestel zoekgeraakt is. 😥 Ik snap dat je wilt weten waar je aan toe bent. 

Als er al een onderzoek is gestart bij PostNL dan kan dit, wanneer er een handtekening gezet is, 30 dagen duren. Als het goed is heb je voor dit onderzoek al formulieren ontvangen en ingevuld. Zodra je die hebt opgestuurd gaan de 30 dagen in. 

Mocht dat termijn nog niet verstreken zijn, dan kan ik je alleen aanraden om nog af te wachten. Mochten er al wel 30 dagen voorbij zijn, wil je dan je forumprofiel zo volledig mogelijk aanvullen en hier een seintje geven wanneer dit gedaan is? Dan kan ik op onderzoek uit. 


Dit verhaal komt te vaak langs.

Verzending is verantwoordelijkheid van de verzender, in dit geval KPN.

KPN mag van jou niet vragen allerhande formulieren in te vullen en 30 dagen te wachten.  dit is echt tegen de EU/NL consumentenwetgeving. 

Of er een handtekening gezet is of niet, dat maakt echt niet uit, je kunt gewoon binnen 14 dagen annuleren en binnen 14 dagen je geld terugkrijgen. 

Ik hoop niet dat dit iemand overkomt, ik hoop wel dat als het binnenkort weer iemand overkomt, dat dit aanhangig gemaakt wordt bij de ACM. Deze werkwijze die gehanteerd wordt door KPN, is in strijd met de consumentenwet. Ik heb KPN al een keer om de vastgelegde procedure gevraagd (“die is intern”) , die vraag leg ik bij deze weer neer. Dat document maakt de behandeling bij ACM waarschijnlijk een formaliteit.

Mijn advies aan @michel heiningen in deze: houd alles nauwgezet bij. Het kan van pas komen.