Skip to main content
Vraag

Telefoon verloren in Zuid-Afrika, hoe kan ik mijn e-sim activeren in een nieuw toestel?

• May 11, 2026
  • 1 reactie
  • 17 keer bekeken

Kafka hier, mijn telefoon ben ik in Kaapstad in een Uber verloren en hij is niet terecht. Ik heb een nieuwe telefoon en ik wil mijn e-sim omzetten daarvoor heb ik mijn bankrekening nodig maar om de bank-app te activeren heb ik mijn Nederlandse mobiele nummer weer nodig. Wat moet ik nu doen?

1 reactie

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Telex 

Heel vervelend dat je jouw smartphone bent verloren in een Uber taxi in Kaapstad.

Heel belangrijk!!

• Heb heb je de simkaart/eSIM al geblokkeerd?

Want anders kunnen onbevoegde gebruik maken van je aansluiting, met daarbij hoge kosten tot gevolg.

Bel hiervoor met een andere telefoon of mobiel naar de klantenservice van KPN.

• Vanaf een vaste telefoon of telefooncel: 0031 6 1200 1200
  • Vanaf een mobiele telefoon: +31 6 1200 1200

Voor het aanvragen van een vervangende eSIM is helaas wel een verificatie nodig door middel van een iDEAL betaling van 1 eurocent, en dat kan via de volgende website (klik op de link):

Kun je hier geen gebruik van maken, omdat je de app van je bank niet kunt activeren, dan zit er helaas niets andere op, dan een lokale prepaid simkaart aan te schaffen in het land waar je nu verblijft.

Pas als je weer terug bent in Nederland, kun je bij een KPN winkel bij jouw in de buurt een nieuwe/vervangende eSIM aanvragen, met je geldig legitimatiebewijs.

Dus voor nu kun je niets anders dan een lokale prepaid simkaart aanschaffen, zodat je weer kunt bellen en internetten.