Skip to main content
Antwoord

Telefoongesprek wordt na exact 59 seconden verbroken op Samsung S24plus

• March 20, 2025
  • 23 reacties
  • 567 keer bekeken

Goeiemorgen allemaal.
Ik heb een Samsung S24plus met daarin een eSim van KPN en een fysieke sim van Odido (van mijn werk).
Alle telefoongesprekken die ik via de KPN sim voer (uitgaand of inkomend) worden na exact 59 seconden verbroken.
Het lijkt erop dat het geen instelling is in de telefoon, gezien gesprekken via de Odido sim prima gaan.
Ik had voorheen een fysieke sim van KPN, waarbij het probleem ook aanwezig was.
Om een defecte simkaart uit te sluiten ben ik overgestapt naar een eSim van KPN, maar helaas gebeurt hiermee dus exact hetzelfde.

Alle zoekpogingen op het internet komen uit bij problemen van 3 jaar geleden, waarbij een update van Samsung de oplossing zou brengen. 
Mijn toestel is up to date en ik kan geen vergelijkbare meldingen op het internet terug vinden.

Heeft iemand een advies of een oplossing?
Soms wil ik graag iets langer dan 59 seconden met iemand praten 😋

Beste antwoord door Alex van KPN

HI ​@Shareld, ook voor jou: welkom bij onze community. 

Ik lees dat je privé bij ons klant bent, dat komt in dit geval mooi uit. Wat hoor jij overigens als het gesprek wordt beëindigd? Helemaal niets of nog een bepaalde melding? Gaat dit overigens om inkomende of uitgaande gesprekken? Of beide?
Zou jij contact willen opnemen met ons om in ieder geval een melding aan te maken voor onze technische dienst? Dan kunnen zij namelijk kijken of ze wat kunnen specifiek op de momenten dat het gebeurt. Handig is om ook de tijdstippen bij de hand te houden als je die nog kunt achterhalen. 

Dit doe je makkelijk door een terugbelafspraak in te plannen met ons (rechts onderin). Dan nemen ze contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen.

23 reacties

• March 20, 2025

Ik wilde eigenlijk net schrijven "59 seconden is lang zat toch?" 😁

Heb je het toestel al eens gereset naar fabrieksinstellingen? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 20, 2025

Ik wilde eigenlijk net schrijven "59 seconden is lang zat toch?" 😁

Heb je het toestel al eens gereset naar fabrieksinstellingen? 

Nee, dat niet. Gezien de hoeveelheid gegevens van mijn werk zou een factory reset het laatste redmiddel zijn. Wel heb ik al de netwerkinstellingen gereset van de mobiele verbindingen, maar dat heeft geen resultaat.

• March 20, 2025

Gegevens op een mobiele telefoon/tablet moeten in mijn optiek altijd allemaal online staan.

In de vorm van een backup die meteen bijgewerkt word zodra er iets gewijzigd word. Of echt letterlijk online zinder dat het op het toestel staat.

In iets mindere mate vind ik dat van een laptop eigen ook. Die mobiele apparaten kunnen veel te makkelijk gestolen worden. Daarom zeker bij bedrijfsinformatie gewoon echt geen optie om die op je toestel te hebben. 

Of in geval van mobiel/tablet beschadigd raken en kapot gaan waardoor je niet meer bij de data kan. Bij een laptop kan je de SSD er nog uithalen en in een ander systeem stoppen om de data te redden. Maar bij een mobiele of tablet ben je gewoon alles kwijt als het scherm stuk is.

Dus ik snap dat argument nooit van "er staat zoveel data op".

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • March 21, 2025

Hi ​@Panico,

Dit snap ik volledig 😋.

Wat hoor je precies als het gesprek wordt verbroken? Zou je ook willen proberen de simkaart van Odido eruit te halen, je toestel opnieuw op te starten en dan weer een gesprek te starten langer dan 1 minuut? 
Voor de zekerheid, het je het netwerk ook als volgt gereset? Instellingen > Algemeen beheer > Resetten > Netwerkinstellingen resetten.

• Deelnemer
  • April 10, 2025

Ik haak even aan in deze thread. Ik heb nl. hetzelfde probleem. In mijn geval een Samsung S21 met een eSim (odido) van mijn werkgever en een privé SIM (youfone). Bellen via eSim verloopt prima. Bellen met de privé SIM gaat vaak mis. Ik bel niet vaak, maar toevallig deze week wat meer en op de momenten dat het gesprek werd verbroken zie ik in de historie dat dat na 59 Seconden is. De eerste keren dacht ik nog dat ik of degene met wie ik belde per ongeluk had opgehangen, maar dat kan ik inmiddels uitsluiten. Het vreemde is dat het dus soms wel goedgaat. Vorige week woensdag een inkomend gesprek van meer dan 4 minuten. Afgelopen maandag 5 minuten gebeld. Gisteren ging het 3 keer na 59 seconden mis. Alle 3 de gesprekken waren met/naar hetzelfde nummer.

Ik heb bovenstaande reset overigens uitgevoerd, maar dit lijkt niet te helpen in mijn geval.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 10, 2025

Ik vermoed zomaar dat het een software probleem is op de Samsung telefoons. Gezien wat ik tegenkom als ik google op '’samsung telefoons verbreken na 1 minuut'’.

• Deelnemer
  • April 11, 2025

@PeterG vermoed ik ook. Ben netjes bij met de updates, dus het enige dat dan nog overblijft is een factory reset...

Mijn werkgever geeft aan dat omdat het om mijn privé sim gaat ze in principe niets kunnen doen en ik contact moet opnemen met mijn provider. Contact gehad met youfone. Alle instellingen aan hun kant staan goed. Zou aan instellingen op mijn telefoon moeten liggen geven ze aan. Welke instelling random mijn verbinding verbreekt kan men uiteraard niet zeggen..

Recent ging het alleen fout bij inkomende gesprekken. Die zijn voor youfone blijkbaar niet inzichtelijk.  Ze kunnen in ieder geval niets voor mij betekenen. Ik hoop dat hier dus nog iemand een oplossingsrichting heeft. Ik houd me aanbevolen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 11, 2025

Test je (privé) sim eens in een ander toestel. Dan weet je of het het toestel is of toch bij je provider Youfone zit. Alhoewel ik dit probleem nog alleen tegenkom m.b.t. de S serie van Samsung. Zelf heb ik altijd de A serie.

• Nieuwkomer
  • April 14, 2025

Ik heb exact hetzelfde probleem.  Ik heb een S24 ultra en ik gebruik 2 simkaarten; voor werk (Odido) en voor privé (KPN). 

Ik heb dit probleem alleen op mijn kpn simkaart mijn gesprekken houden na 59 sec op en soms random na 36sec. Dit irriteerde mij dus ik las ergens dat het zomaar kan zijn dat mijn simkaart beschadigd zou kunnen zijn. Dus ik ben overgestapt naar Esim. Helaas blijft dit probleem nog steeds. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 16, 2025

Ik lees dat je privé bij ons klant bent, dat komt in dit geval mooi uit. Wat hoor jij overigens als het gesprek wordt beëindigd? Helemaal niets of nog een bepaalde melding? Gaat dit overigens om inkomende of uitgaande gesprekken? Of beide?
Zou jij contact willen opnemen met ons om in ieder geval een melding aan te maken voor onze technische dienst? Dan kunnen zij namelijk kijken of ze wat kunnen specifiek op de momenten dat het gebeurt. Handig is om ook de tijdstippen bij de hand te houden als je die nog kunt achterhalen. 

Dit doe je makkelijk door een terugbelafspraak in te plannen met ons (rechts onderin). Dan nemen ze contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen.

Is er inmiddels al een oplossing/oorzaak gevonden voor dit probleem?

Ik heb mijn Sim tijdelijk in een ander toestel gedaan (Oude OnePlus 3T). Geen problemen ondervonden. Terug in mijn eigen toestel weer wel. Mijn toestel is nu door mijn werkgever opgestuurd voor onderzoek/reparatie en ik heb sinds een kleine 2 weken een vervangende Samsung S21. Tot gisteren geen problemen. Gisteren voor het eerst weer wel. Vandaag een software update van Samsung geïnstalleerd (Android 15 en UI 7.0) Hoop dat dat verbetering geeft.

• Nieuwkomer
  • May 13, 2025

Hier hetzelfde probleem op 2 toestellen een Samsung Galaxy fold 6 en een Galaxy s23 ultra

Ook odido en kon. 

Odido gaat prima 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Hi ​@Pieterkne en ​@Rene Wassink, mochten jullie dat nog niet hebben gedaan, zouden jullie nog contact willen opnemen om een ticket te kunnen aanmaken?

Peter Sondag
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • July 15, 2025

Ik heb ditzelfde probleem met mijn S24 Ultra, eSim van Odido (zakelijk) ; geen problemen. Privé sim van Youfone en na 59 seconden gesprek verbroken. 

Aantal dingen getest, netwerkinstellingen gereset en helaas geen oplossing. 

Nu heb ik bellen via 4G en Wi-Fi uitgezet en sindsdien eigenlijk geen problemen meer gehad:

Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Bellen via 4G (SIM 1) uitzetten en Bellen via Wi-Fi uitzetten.

Ook ik heb dit probleem maar met een Samsung A14 5G en ook met een KPN en een Odido kaart.

Odido geen probleem KPN verbreekt na 59 sec en zover als ik heb kunnen achterhalen alleen bij verbinding met een KPN nummer maar dat zou toeval kunnen zijn.

In maart een nieuwe simkaart ontvangen en tot een week of 3 geleden leek het probleem over maar nu is het weer terug. De optie om bellen via Wifi uit te zetten staat bij mij niet in de opties van de mobiele netwerken dus dat kan ik niet uitproberen. Het uitzetten van de 4G zou wel eens het probleem kunnen oplossen want die optie heb ik alleen voor Sim1 waar mijn KPN kaart in zit.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • August 11, 2025

@JohanRobotics, mag ik jou ook vragen om onderstaande te doen als je dit nog niet hebt gedaan? 

Beste Alex

Ik ben reeds enkele weken met je collega aan het testen om te achterhalen waar dit vandaan komt.

Juist vanmorgen hebben wij nog een test gedaan maar helaas is het nog niet duidelijk waardoor dit wordt veroorzaakt.

Wel is duidelijk de de gemene delers meestal als volgt zijn.

Een Samsung toestel

Een KPN simkaart samen met een Odido simkaart

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • August 14, 2025

Hi Johan, allereerst goed dat hier aan wordt gewerkt. Minder fijn is dat het nog niet is opgelost. Hou ons hier ook op de hoogte van de voortgang, ik ben ook benieuwd waar dit aan ligt. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 14, 2025

Geen idee of ​@Yvojan het ook i.c.m. een Odido simkaart heeft. Maar hij heeft het kunnen oplossen door 'bellen via wifi’ uit te zetten en daarna z'n toestel herstarten.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • August 14, 2025

Ja klopt. Nadat ik dit heb wifi calling heb uitgezet, heb ik een gewoon gesprek kunnen voeren. 🤗

• Nieuwkomer
  • September 10, 2025

Hetzelfde probleem hier met wifi bellen bij KPN. er werd automatisch opgehangen na 59 seconden. Na het bellen via wifi uit te hebben gezet kon ik weer langer bellen 

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 24, 2025

IS er al een oplossing? Ik heb dit probleem ook met mijn esim van KPN. Ik heb een A56 en een extra sim van Simpel. Het is heel storend als ik wordt gebeld en mijn verbinding weg valt, als ik zelf bel is er niets aan de hand. Zou dit komen door de eSim?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 24, 2025

Heb je "Bellen via wifi" uit staan, ​@Corry1969 ?

Dat is bij 2 verschillende netwerken al vaker de oplossing gebleken.