Skip to main content

hallo weet iemand hoe ik mijn simyo nummer op een bestaande kpn sim krijg ipv het huidige kpn nummer? er vanuitgaande dat het symyo nummer vrij beschikbaar is? dus bijvoorbeeld simyo nummer 1234 moet nu op mijn bestaande kpn sim die nu 5678 heeft.

Gewoon overstappen met nummerbehoud? Is dat niet wat u wilt?


Het is niet mogelijk om op een lopend contract, dat dus een nummer heeft, een ander nummer te porteren. 

Wat wel ook kan is bij kpn een nieuw abonnement starten met het Simyo nummer (nummerbehoud). Simyo abo wordt dan stopgezet en het nummer geporteerd.

T.z.t. dan het lopende oude kpn-abonnement opzeggen. Of je kunt het aan iemand anders overdoen. Dat kan met een contractovername. (kan zonder het toestel; heb je er een toestellening op lopen dan eerst die in 1 keer afbetalen natuurlijk)

P.S.

Waarom wil je van Simyo naar KPN? Met Simyo heb je ook combivoordelen met internet van kpn thuis.


Hoi @HK72, welkom. 

@PeterG heeft niet helemaal gelijk.

Wanneer je een lopend KPN abonnement hebt, kan je op elk gewenst moment een nummer van een andere provider over zetten op die simkaart. Dit heet nummer portering achteraf. Je moet natuurlijk wel contract-vrij zijn bij de andere provider en jouw abonnement bij de andere provider wordt dan opgezegd. Hiervoor kan je het beste even bellen met mijn collega's via 0800-0402

Maar Peter heeft wel een punt:

van Simyo naar KPN? Met Simyo heb je ook combivoordelen met internet van kpn thuis.

Â