Skip to main content

Mijn telefoonnummer is gehackt!

Normaal verbruik ik <40 bel minuten per maand, want ik bel niet dagelijks en sms-en doe ik al helemaal niet.

En nu plotseling heb ik al 114 minuten verbruikt en het is eerst de 20ste Maart!

Nu voor de eerste keer, heb net al mijn facturen gecheckt, altijd zoals gezegd, minder dan 40 belminuten per maand.

Het klopt niet! Wat moet ik doen?

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

@VeraJ , welkom op het forum.

Misschien heb je om wat voor reden dan ook een langer gesprek er tussen zitten?

Ik neem aan dat je de verbruikte minuten via de MijnKPN app hebt gecheckt.

Het is technisch niet mogelijk dat iemand anders via je aansluiting bij je provider belt. Heb je al even de bellijst (recent) gecheckt met uitgaande gesprekken? Ook de duur ervan.

Heb je een belbundel van 150 min/sms of onbeperkt?


Bedankt voor je reactie.

Volgens mij is voor de hackers niets onmogelijk meer.

En ja, ik heb 150 minut3n bundel, maar ik heb de oude facturen al gecheckt, heb NOOIT meer dan 40 minuten opgemaakt, altijf minder dan dat, voor de hele maand.

En nu 115 minuten binnen 20 dagen. Niet normaal.


Sms'en verstuurd?

Elke 160 tekens is ook 1 unit. Een sms kan tot 800 tekens dus 5 units/minuten. 

Het is 150 minuten/ sms. 


Neen. Ik sms niet.

Gebruik Facebook Messenger en Whatsapp voor berichten.


Maar vandaag ga ik met klantenservice bellen.

Ga gewoon een nieuwe telefoon nummer aanvragen.


@VeraJ het kan ook een broekzak gesprek zijn geweest. Kan je in je telefoon bij recente gesprekken kijken. Hier heb je een overzicht van de uitgaande gesprekken welke je gedaan hebt met je telefoon. En kan je ook zien hoe lang dat gesprek heeft geduurd. 


Maar vandaag ga ik met klantenservice bellen.

Ga gewoon een nieuwe telefoon nummer aanvragen.

Denk dan wel aan bv sms verificaties van o.a. Digid inloggen e.d.


Hoezo denk aan dit en denk aan dat. Ik ben niet achtelijk, sorry.

Ik denk gewoon dat iemand mijn nummer gebruikt en hierdoor de kosten ontstaan. Voor de hackers is tegenwoordig niets onmogelijk. 

En ik ga een nieuwe telefoon nummer aanvragen. 

Bedankt voor het meedenken. 

Fijne dag verder 🙂


@VeraJ het kan ook een broekzak gesprek zijn geweest. Kan je in je telefoon bij recente gesprekken kijken. Hier heb je een overzicht van de uitgaande gesprekken welke je gedaan hebt met je telefoon. En kan je ook zien hoe lang dat gesprek heeft geduurd. 

Het kan bij mij niet, want ik moet eerst PIN intoetsen voordat ik mijn telefoon kan gebruiken (i.v.m. de meerdere e-mail adressen). 


Hallo @VeraJ, ik kan wel voor je kijken wat er aan de hand is en of er langere gesprekken zijn geweest deze maand. Dan is wellicht de drastische maatregel van een nieuw nummer ook niet nodig. Als jij jouw profiel invult en mij een seintje geeft? Dan kan ik bijna zeker duidelijkheid verschaffen. 


Hallo Jeroen, heb het nu bijgewerkt. 


@Jeroen_dB 

De laatste rekening gaat t/m 28 februari. 

Ik denk dat deze 114 minuten daarna zijn gemaakt...


Op de laatste factuur zijn er gesprekken gespecificeerd tot en met 28 februari. Van 1 februari 2022 t/m 28 februari 2022 heb je 42 belminuten verbruikt. Op 1 maart heb je dan weer een nieuwe belbundel gekregen. Van de 150 belminuten voor de maand maart zijn er nu nog 36 over. 

Ik zie meerdere gesprekken voor de maand maart naar een en hetzelfde nummer. Veel van deze gesprekken zijn lager dan 10 minuten. Het betreft het telefoonnummer van Eigen Haard Woningcorporatie in Amsterdam. 

 


Dankjewel, @Jeroen_dB voor de moeite, nu begrijp ik het.

Het klopt wel, ik had meerdere gesprekken met EH i.v.m. de dakschade veroorzaakt door de storm. 

En de wachttijden zijn altijd zo lang... 🙄

Fijne dag verder! 🌞🌞🌞

Vera