Skip to main content
Beantwoord

Teleurstellende afhandeling roamingkosten Turkije

• May 12, 2026
  • 6 reacties
  • 67 keer bekeken

Na officiële klacht over €180 roamingkosten (Turkije, gezin) weigert KPN enige verantwoordelijkheid. Andere providers beschermen klanten hier wél tegen. Teleurstellend — overstap volgt.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Jarenlangeklant, welkom op onze community, wat balen dat je hier zo achter hebt moeten komen! Met drie nummers tegelijk kan dat snel in de papieren lopen. Ik heb er zo achteraf helaas ook geen oplossing voor.

Naast de tip die ​@Edu2020 noemt hebben we hier ook een handig artikel over:

6 reacties

• Wijsgeer
  • May 12, 2026

@Jarenlangeklant , bij KPN kun je je ook beschermen tegen deze kosten:

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat:

SMS bescherming aan naar 1266

Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266), of een van de buitenlandbundels activeert.

Het zou fraaier zijn als KPN dit standaard zou aanzetten maar zover is het helaas nog niet.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 12, 2026

Dus KPN beschermt klanten hier wel tegen, maar je moet wel zelf actie ondernemen. of bescherming aan gebruiken of vooraf een bundek bestellen en activeren ​@Jarenlangeklant , zoals ​@Edu2020 ook terecht schrijft.

Bedankt voor de reactie, dit hoorde ik achteraf ook en heb ik nu direct aangezet.  Feit dat er geen enkele waarschuwing vooraf is gedeeld en achteraf er niets mee wordt gedaan vind ik kwalijk.  Het gaat om 3 gezinsleden en daarbij jarenlange klant.  Andere aanbieders blokkeren dit bv wel standaard, of waarschuwen eerder. 

Nu na het landen al 3x €60,- moeten betalen.  

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 12, 2026

Bedankt voor de reactie, dit hoorde ik achteraf ook en heb ik nu direct aangezet.  Feit dat er geen enkele waarschuwing vooraf is gedeeld en achteraf er niets mee wordt gedaan vind ik kwalijk.  Het gaat om 3 gezinsleden en daarbij jarenlange klant.  Andere aanbieders blokkeren dit bv wel standaard, of waarschuwen eerder. 

Nu na het landen al 3x €60,- moeten betalen.  

Gelukkig is het begrensd tot maximaal €60,50 per mobiel nummer, gezamenlijke afspraak tussen providers. ​@Jarenlangeklant 

Vind het persoonlijk 3x over dan toch vrij veel..

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Jarenlangeklant, welkom op onze community, wat balen dat je hier zo achter hebt moeten komen! Met drie nummers tegelijk kan dat snel in de papieren lopen. Ik heb er zo achteraf helaas ook geen oplossing voor.

Naast de tip die ​@Edu2020 noemt hebben we hier ook een handig artikel over: