Skip to main content
Beantwoord

Telfort naar e-sim

• January 29, 2021
  • 3 reacties
  • 119 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Is dit een geschikt moment om mijn Telfort simkaart om te zetten naar een e-sim (Samsung S21)?

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Rutger van KPN

@marcvdw Je kunt direct van een Telfort sim naar een e-sim. Dat zou in principe geen problemen mogen opleveren. 

De oude simkaart wordt zodra de e-sim actief onbruikbaar. Het is ook niet mogelijk om een fysieke simkaart achter de hand te hebben helaas, of de e-sim is actief of een fysieke simkaart is actief. 

Stel dat er iets met je toestel gebeurt dan moet er dus een vervangende simkaart aangevraagd worden. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Rutger van KPN
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+15

@marcvdw Het e-sim gedeelte staat verder los van dit topic. 

Je kunt fysieke simkaart omzetten naar een e-sim, het proces werkt nog niet 100% vlekkeloos maar bij het grootste gedeelte van de klanten gaat dit goed. 

Je kunt de omzetting dus inderdaad in orde maken. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • January 29, 2021

Ik vraag het omzetten naar e-sim om de volgende reden: moet de Telfort-sim eerst worden omgezet naar KPN-instellingen en daarna eventueel naar e-sim, of kan ik meteen vanuit Telfort-sim naar e-sim en wordt de Telfort-sim daarna onbruikbaar?
Is het überhaupt nog zinvol om de oude sim te bewaren na omzetting naar een e-sim, bijv. na reset van de telefoon? Na een eventuele telefoon reset lijkt mij het verstandig om de KPN-versie van de sim-kaart te hebben. Klopt dat? Zo ja, dan moet ik eerst wachten, totdat mijn Telfort-sim is overgezet naar KPN instellingen, om daarna naar e-sim over te gaan.

Rutger van KPN
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+15
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • January 29, 2021

@marcvdw Je kunt direct van een Telfort sim naar een e-sim. Dat zou in principe geen problemen mogen opleveren. 

De oude simkaart wordt zodra de e-sim actief onbruikbaar. Het is ook niet mogelijk om een fysieke simkaart achter de hand te hebben helaas, of de e-sim is actief of een fysieke simkaart is actief. 

Stel dat er iets met je toestel gebeurt dan moet er dus een vervangende simkaart aangevraagd worden.Â