Skip to main content

Is dit een geschikt moment om mijn Telfort simkaart om te zetten naar een e-sim (Samsung S21)?

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

@marcvdw Het e-sim gedeelte staat verder los van dit topic. 

Je kunt fysieke simkaart omzetten naar een e-sim, het proces werkt nog niet 100% vlekkeloos maar bij het grootste gedeelte van de klanten gaat dit goed. 

Je kunt de omzetting dus inderdaad in orde maken. 


Ik vraag het omzetten naar e-sim om de volgende reden: moet de Telfort-sim eerst worden omgezet naar KPN-instellingen en daarna eventueel naar e-sim, of kan ik meteen vanuit Telfort-sim naar e-sim en wordt de Telfort-sim daarna onbruikbaar?
Is het überhaupt nog zinvol om de oude sim te bewaren na omzetting naar een e-sim, bijv. na reset van de telefoon? Na een eventuele telefoon reset lijkt mij het verstandig om de KPN-versie van de sim-kaart te hebben. Klopt dat? Zo ja, dan moet ik eerst wachten, totdat mijn Telfort-sim is overgezet naar KPN instellingen, om daarna naar e-sim over te gaan.


@marcvdw Je kunt direct van een Telfort sim naar een e-sim. Dat zou in principe geen problemen mogen opleveren. 

De oude simkaart wordt zodra de e-sim actief onbruikbaar. Het is ook niet mogelijk om een fysieke simkaart achter de hand te hebben helaas, of de e-sim is actief of een fysieke simkaart is actief. 

Stel dat er iets met je toestel gebeurt dan moet er dus een vervangende simkaart aangevraagd worden.Â