Skip to main content
Beantwoord

Ten einde raad; kan niet bellen/gebeld worden

• August 5, 2025
  • 5 reacties
  • 77 keer bekeken

Beste KPN,

Ik ben sinds eind mei klant (mobiel) bij jullie, één maand is alles goed gegaan maar sinds 7 juli kan ik niet meer bellen of gebeld worden. Aangezien ik eerst dacht aan een gewone storing evenals dat ik dus ook niet naar de klantenservice kon bellen, ben ik sinds 14 juli hierover in contact met jullie zodra ik iemands telefoon kan lenen. Het is inmiddels 5 augustus, ik heb de klantenservice meerdere keren gebeld, er zijn onderzoeken ingesteld en ik ben in de winkel langsgegaan en er is nog steeds niets opgelost.

Ondertussen ben ik zelf druk aan het solliciteren, wat zo goed als onmogelijk is wanneer je niet bereikbaar bent of zelf kunt bellen. Inmiddels raak ik in paniek want loop nu hele belangrijke telefoontjes (en kansen) mis. Vandaar ook dit bericht, ik ben echt ten einde raad en hoop dat jullie mij via deze weg wél kunnen helpen of het proces kunnen bespoedigen. 

Wanneer iemand mij probeert te bellen krijgt diegene de ene keer direct mijn voicemail en de andere keer de melding dat het nummer niet in werking is. Bij mij gaat de telefoon niet over, een enkele keer zie ik wel het scherm opkomen dat ik gebeld wordt maar dat stopt ook direct na 1 milliseconden. Ik krijg dan wel vaak de melding dat ik een oproep heb gemist. Zelf bellen lukt soms maar meestal niet, als het wel lukt heb ik zo'n slechte verbinding dat we elkaar geheel niet kunnen verstaan. Ongeacht locatie. 

Ik heb een Samsung Galaxy S24+ waar we alles al op geprobeerd hebben (van software updates tot netwerk resetten), zowel jullie klantenservice als de KPN winkel hebben mijn toestel en instellingen ook nagekeken maar niks gevonden. Ik heb in de winkel mijn simkaart vervangen, evenals dat we het ook in een ander toestel hebben getest maar mocht ook niet baten. Er is dus iets fout met het nummer en niet met mijn simkaart of toestel. 

KPN heeft een onderzoek gedaan waarop een simpel smsje volgde met dat ze geen storing hebben kunnen vinden en er vanuit gingen dat het was opgelost, onacceptabel als je het mij vraagt dat het blijkbaar niet eens getest wordt. Na opnieuw bellen kreeg ik te horen dat er dan maar een nieuw onderzoek ingesteld moest worden, wat als het goed is nu aan de gang is. Echter begreep ik dat vanwege vakantie drukte een onderzoek op dit moment  maar liefst 11 werkdagen duurt (al duurde het langer eer ik iets hoorde), waar ik niet opnieuw zo lang op kan gaan zitten wachten (want sollicitaties). Helemaal omdat er maar geen zekerheid is of het dan daarna daadwerkelijk is opgelost. 

Nogmaals, ik ben ten einde raad en zou het waarderen als er met spoed naar het probleem gekeken kan worden aangezien ik het idee heb continu tegen een muur te praten. Iedereen is ontzettend vriendelijk, maar er volgt maar geen daadwerkelijke oplossing. En aangezien ik niet kan bellen, ben ik ook niet in de mogelijkheid om continu in te checken bij jullie klantenservice, die mij overigens ook niet veel kunnen vertellen...

Beste antwoord door McKroket

Hi all, bedankt voor de reacties. Ik heb het via een andere weg weten te bespoedigen en het is gelukkig nu opgelost. Er stond bij KPN een instelling fout bij mijn multi/e sim van mijn smartwatch. 

5 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@McKroket. Welkom op de KPN Community! En leuke usernaam heb je gekozen 😁 Maar de situatie waarin je zit is wat minder leuk. Ontzettend balen dat je niet kunt bellen of gebeld kunt worden, helemaal nu je aan het solliciteren naar je nieuwe (droom)baan. 

Zelfs met je sim in een ander toestel blijft het probleem bestaan dat je niet kunt bellen of gebeld kunt worden? Dan lijkt het wel echt iets in je nummer of op netwerkniveau mis te gaan. Dat is echt een case voor onze Technische Dienst en ik begrijp dat ze nu (voor een tweede keer) zijn aangestuurd. Excuus dat bij de eerste melding geen contact is gezocht met jou, maar enkel een SMS is gestuurd. Ik kan alleen helaas het proces niet versnellen en moet je vragen toch te wachten totdat je case weer aan de beurt is. 

Ik kan mij voorstellen dat je nu wat moeilijk telefonisch contact kan zoeken met ons. Daarom is het ook mogelijk om ons via Facebook en X te bereiken. Die kunnen je momenteel ook niet sneller helpen, maar als bijvoorbeeld de 11 werkdagen voorbij zijn, kunnen zij wel controleren hoe je ticket erbij staat. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 7, 2025

Zet je toestel eens op 2G. En Bellen via 4G sim1 uit. 

Onder mobiele verbindingen, mobiele netwerken. Toestel instellingen. 

Ben benieuwd of je dan tenminste kunt bellen. 

Heb je via 4/5G wel mobiel internet?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • August 8, 2025

Hi all, bedankt voor de reacties. Ik heb het via een andere weg weten te bespoedigen en het is gelukkig nu opgelost. Er stond bij KPN een instelling fout bij mijn multi/e sim van mijn smartwatch. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 8, 2025

Dat is fijn.

Succes met je sollicitaties. Er hoeft er maar één succesvol te zijn 😉👍

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ah dat was dus het probleem. Top dat het nu opgelost is! Nu ben ik wel benieuwd hoe je het precies hebt kunnen versnellen. Maar als je geen zin hebt om dat verder toe te lichten, dan snap ik dat.

Succes met de sollicitaties inderdaad!