Skip to main content
Laatste poging na meerdere keren contact te hebben gehad met de klantenservice. Mijn oude abonnement liep af waar de toestelkosten in berekend waren. Bij het inloggen stond er een bericht dat de toestelkosten automatisch uit het abonnement zouden worden gehaald. Dat blijkt niet het geval geweest. Na 24 maanden is het toestel afbetaald en verwacht ik ook een lager bedrag te gaan betalen. Na contact opgenomen te hebben met de klantenservice werd duidelijk dat dit alleen kon bij het aanvragen van een nieuw abonnement en dat dan het teveel betaalde gecrediteerd zou worden. Aangezien ik geen behoefte had aan een sim only voor minimaal een jaar, nog niet toe was aan een nieuw toestel. En er met die afdeling moeilijk te communiceren viel er voor gekozen het zo te laten met de toezegging dat bij het afsluiten van een nieuw abonnement de toestelkosten direct gecrediteerd konden worden.



Bij het afsluiten van het nieuwe abonnement werd mij verteld dat ik daarvoor contact op moest nemen met de klantenservice. Zij verwezen mij naar een online formulier over toestelkosten, direct aangegeven dat dat volgens mij het verkeerde formulier is want dat gaat over teveel berekende rente. Klantenservice medewerker was niet te overtuigen dat dit niet het juiste formulier was dit zou ook het formulier zijn dat voor mijn situatie van toepassing was dus heb ik het gisteren maar ingevuld.



Zojuist de mail ontvangen dat er geconstateerd is dat ik niet teveel toestelkosten heb betaald. Dat ik niet teveel rente betaald heb geloof ik wel. Maar er wordt met geen woord gerept over het niet aanpassen van de abonnementsgelden. Ik wordt hier ondertussen behoorlijk chagrijnig van.



Welke kanalen moet ik bewandelen om de teveel betaalde toestelkosten te claimen?



Met vriendelijke groet,

Lonneke
Hi Lonneke, welkom bij ons.



Dit lijkt inderdaad op een avontuur op een rollercoaster.



Ik zal het kort houden. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik het inhoudelijk beoordelen en waar nodig corrigeren.



Ik hoor graag van je. 🙂
@Alex_P bij deze, abonnement staat op naam van mijn partner.
We hebben elkaar net gesproken, de onterechte kosten worden zoals afgesproken vergoed. Excuses voor hoe het is gelopen, ik ben wel blij dat het nu wordt opgelost. En anders weet je me te vinden hier. 🙂