Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik heb vanochtend voor mij reis naar Zuid-Korea een e-sim aangeschaft met Airalo. Nadat ik alle stappen heb doorlopen en de e-sim heb geactiveerd, verbind de nieuwe e-sim niet met internet. Mijn KPN was mijn primaire sim en de Airola voor reizen. Als ik merk dat er geen nummer staat bij de Airola sim en ik daar vervolgens mijn eigen KPN nummer invoer, is mijn KPN sim opeens verdwenen. Ik heb nu dus alleen een primaire sim die ik met Airola heb aangeschaft.
 

Is mijn KPN sim nu verdwenen en kan ik deze nog wel terughalen? Ook ben ik bang dat ik alsnog internetdata gebruik, dit op de een of andere manier nog via KPN gaat. Ik heb alsnog dataroaming uitstaan, maar als ik mobiele data aanzet, schakelt hij dus wel gelijk door naar een Koreanse provider met 5G.

 

Hopelijk herkent iemand dit probleem en kan daar misschien een antwoord op geven.

 

 

Volgens mij heeft een Airalo geen telefoonnummer, dus dat klopt wel. Ik heb geen idee wat je precies gedaan hebt, maar je telefoonnummer bij die sim invullen zou ik niet doen. Ik hoop dat als je dat weghaalt je KPN sim weer terug is? 

 

Je moet vervolgens onder SIM-beheer instellen dat je data via de Airalo sim gaan en je gesprekken en SMS via KPN. Dan blijf je gewoon bereikbaar op je KPN nummer (wel tegen de geldige tarieven natuurlijk) en gaat je internet via de Airalo verbinding.

Je kunt dit eventueel checken door even naar whatsmyip.org te gaan om te kijken of je een IP adres krijgt dat niet van KPN is. Tenzij Airalo ook via KPN routeerd, maar dat geloof ik niet.

 

Hopelijk lukt het zo nog. Neem anders even contact op met de helpdesk van Airalo.

Geniet van je reis! 


Bedankt voor je snelle reactie! Mijn e-sim van Airalo met data werkt blijkbaar met mijn nummer, maar mijn KPN bundel/sim staat er niet meer tussen. Kan niet bellen, maar wel gebeld worden. Het lijkt er dus op dat mijn primair volledig is overgenomen door Airalo op de een of andere manier. Ik kan ook de optie kiezen om de e-sim te verwijderen, maar ben dan bang dat mijn nummer dan van mijn Iphone wordt gewist.

 

Airalo geeft aan dat het een error is. Denk dat ik dit maar zo moet houden totdat ik in Nederland ben. Dan maar langs de KPN winkel en hopelijk kan mijn nummer/sim worden teruggezet.
 

In ieder geval nogmaals bedankt!
 


 

 


Om nog even aan te vullen op het bericht van Airalo: het klopt inderdaad dat je een e-sim niet opnieuw kunt installeren. Je zult dan eerst een nieuwe fysieke simkaart moeten aanvragen. En deze kan alleen verstuurd worden naar jouw Nederlandse adres. Of je kunt inderdaad even bij een KPN winkel langslopen als je weer in Nederland bent. Je loopt dan met een werkende simkaart de winkel uit.


Reageer