Skip to main content

Hallo,

Ik zou graag weten of het ook mogelijk is om voor een Teen sim abonnement als ouder tijden in te stellen waarop de 4G/5G verbinding op een dag beschikbaar is.  Ik kan wel via het modem de tijden voor de Wifi verbinding instellen, maar zou ook graag hetzelfde kunnen doen voor de mobiele data verbinding.

Alvast bedankt!

Anton

Hallo,

Ik zou graag weten of het ook mogelijk is om voor een Teen sim abonnement als ouder tijden in te stellen waarop de 4G/5G verbinding op een dag beschikbaar is.  Ik kan wel via het modem de tijden voor de Wifi verbinding instellen, maar zou ook graag hetzelfde kunnen doen voor de mobiele data verbinding.

Alvast bedankt!

Anton

Zie onderstaande link voor een mogelijke oplossing @Anton.P 

https://www.kliksafe.nl/schermtijd-instellen/


Hoi @Anton.P 

Het is niet mogelijk om voor 4G en/of 5G tijdsblokken in te stellen waarbinnen daarvan gebruik kan worden gemaakt, zoals bij WiFi thuis.
Dit is technisch onmogelijk, al kun je wel dataverbruik via het mobiele netwerk handmatig uitzetten binnen de instellingen van de betreffende smartphone.

Als je dataverbruik binnen de betreffende smartphone uitzet, dan kan er geen data verbruikt worden via het mobiele datanetwerk, deze optie kun je vinden bij mobiel netwerk of netwerkinstellingen.
Dit kan dus alleen handmatig, en je tiener kan (als deze handig is) het ook zo weer aanzetten.

Maar wat jij dus wilt, kan dus niet!!

 


Hallo @Anton.P ,

De oplossing is simpel: Elke dag neem jij op het bewuste tijdstip de telefoon in bewaring. En dan  geef je bv de volgende ochtend de telefoon (opgeladen en al) weer terug aan jouw puber. 


@Anton.P Het kan nog eenvoudiger, maak duidelijke afspraak met jouw puber op welke tijdstip zij/hij mogen met welke Apps op internet "Indien ik zie dat je op andere tijdstip overmatige 4g/5g gebruik had of de data gebruik gereset is, mag je 1 maand geen smartphone gebruiken...”

Ieder softwarematige beperking in smartphone kan omgezeild worden (als je puber maar de juiste vraag stel aan ChatGPT of een ICT expert 🤣)


Hoi @Anton.P, welkom op onze community! Vanuit KPN heb ik er helaas geen oplossing voor maar ik zie dat de community al wel een paar dingen noemt.
Ik zal de feedback in ieder geval meenemen!


Bedankt allemaal voor jullie suggesties!

 

@Michel.uit.Arnhem ik zag dat jij ook bij Simyo hebt gewerkt. Een paar jaar geleden had ik een Sim only van Simyo. Daar kon ik wel via de SImyo app het gebruik van mobiele data voor het abonnement eenvoudig aan/uit zetten op elk gewenst moment. Dat is dan wel handmatig, maar in ieder geval een mogelijkheid om het "op afstand” te regelen. Weet jij of dit nog steeds mogelijk is?


Hallo @Anton.P ,

De oplossing is simpel: Elke dag neem jij op het bewuste tijdstip de telefoon in bewaring. En dan  geef je bv de volgende ochtend de telefoon (opgeladen en al) weer terug aan jouw puber. 

En @Anton.P 

Is dit een werkbare oplossing? 


@Noordzee Het is vooral bedoeld als beveiliging dat ze niet per ongeluk haar databundel verbruikt als ze de telefoon aan laat staan en in slaap valt. Maar misschien is dat ook wel gewoon een les die ze moet leren, zodat ze er zelf voor zorgt dat dat niet meer gebeurt :-)


..


@Noordzee Het is vooral bedoeld als beveiliging dat ze niet per ongeluk haar databundel verbruikt als ze de telefoon aan laat staan en in slaap valt. Maar misschien is dat ook wel gewoon een les die ze moet leren, zodat ze er zelf voor zorgt dat dat niet meer gebeurt :-)

Hallo @Anton.P als je kind door de bundel heen is, gebeurt er nog niets dat geld gaat kosten, alleen de internetsnelheid wordt dusdanig verlaagd dat je er alleen nog maar mee kunt mailen, SMS’en en WhatsAppen, en dat alles uiteraard zonder gebruik van foto's en video's.

 


Bedankt allemaal voor jullie suggesties!

 

@Michel.uit.Arnhem ik zag dat jij ook bij Simyo hebt gewerkt. Een paar jaar geleden had ik een Sim only van Simyo. Daar kon ik wel via de SImyo app het gebruik van mobiele data voor het abonnement eenvoudig aan/uit zetten op elk gewenst moment. Dat is dan wel handmatig, maar in ieder geval een mogelijkheid om het "op afstand” te regelen. Weet jij of dit nog steeds mogelijk is?

 

Hoi @Anton.P 

Eerst even een misverstand uit de wereld helpen, want ik ben namelijk nooit in dienst geweest bij Simyo als medewerker.
Ik ben wel werkzaam geweest bij KPN, Vodafone en Ziggo, maar dus niet bij Simyo die zijn eigen hoofdkantoor heeft in Amsterdam (Duivendrecht).

Wel ben ik lange tijd “klant expert” geweest op het Forum van Simyo, dus weet wel veel af van deze provider onder de hoed van KPN.
Momenteel ben ik trouwens weer actief op het forum van Simyo, maar dat terzijde.

De mogelijkheid om mobiele data binnen Nederland en Buitenland uit te zetten in de Mijn Simyo App of online omgeving is er nog steeds, daarin is niets veranderd.
Dus wil je geen gebruik maken van het mobiele netwerk voor internet via 4G, dan kun je dat dus handmatig uitzetten in de Mijn Simyo App.


Reageer