Skip to main content
Beantwoord

Tijdens telefoneren werkt mobiele hotspot niet

• May 13, 2025
  • 6 reacties
  • 142 keer bekeken

Voor mijn werk gebruik ik buitenshuis de mobiele hotspot van mijn smartphone, om internet op mijn tablet te kunnen gebruiken. Voorheen kon ik bellen én tegelijkertijd op mijn tablet internet gebruiken. Sinds enige tijd lukt dat dit niet. Dus als iemand mij belt, kan ik niet bij de cliënt gegevens komen, omdat mijn tablet dan niet verbonden lijkt met de hotspot. Wat kan ik hieraan veranderen?

Beste antwoord door RBxx

Stond de optie ‘bellen via 4G SIM1’ bij jou uit@SteffieM ?

Werkt de hotspot als je dat (weer) aan zet?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik heb dit zelf ook gelijk even getest, maar bij mij werkt het gewoon. Ik kan blijven internetten met het apparaat dat via hotspot is verbonden als ik bel. Waarom dit bij jou ineens niet meer werkt, is daarom de vraag, ​@SteffieM. Heb je al eens geprobeerd om het hotspot netwerk op jouw tablet te vergeten en opnieuw te verbinden? Heb je jouw mobiele toestel ook eens opnieuw opgestart?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 15, 2025

Ik heb het zojuist ook even getest. Mijn tablet verbonden met de hotspot op mijn Samsung S22. Vervolgens met mijn vaste telefoon gebeld naar de mobiel. Een stream (Viaplay) draaiend op de tablet loopt gewoon door tijdens het gesprek.

Een idee: staat bellen via 4G (VoLTE) nog wel aan op jouw mobiel ​@SteffieM ? Zo niet, dan schakelt de telefoon bij bellen terug naar 2G en krijgt de hotspot geen data.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 15, 2025

@RBxx bedoel je dat 'bellen via 4G SIM1’ aan moet staan bij 'mobiele netwerken'?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 15, 2025

Dat klopt ​@SteffieM , die optie staat bij mij standaard op “aan”.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • May 15, 2025

Stond de optie ‘bellen via 4G SIM1’ bij jou uit@SteffieM ?

Werkt de hotspot als je dat (weer) aan zet?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Een hele goede tip, ​@RBxx!