Skip to main content
Beantwoord

Toch extra kosten in VS terwijl ik na landen een buitenlandbundel heb geactiveerd

• June 17, 2025
  • 2 reacties
  • 57 keer bekeken

Goedemiddag

Afgelopen zondag heb ik, direct na het landen, de 10GB databundel voor de VS van €24,99 geactiveerd via de SMS die ik van jullie heb ontvangen.

In de KPN app zie ik echter een melding dat er extra kosten zijn gemaakt voor 180MB data, ter waarde van €25,41.

Mijn vraag is: Zijn deze kosten van de bundel, of is er toch iets misgegaan bij het activeren?

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi topicstarten en welkom hier! Niet leuk om kosten te krijgen ondanks het activeren van de bundel. 

Wat JanD aangeeft klopt, het is het handigste om een bundel te activeren voordat je vertrekt. Zodra je telefoon verbinding maakt met het netwerk daar kunnen er al snel kosten ontstaan. 
We hebben een artikel over roaming in het buiteland met daarin ook de tip om het beschermingslimiet aan te passen

Mocht je dus nog een keer naar het buitenland gaan in de toekomst, volg de tips daar dan op. Dan zou je geen extra kosten meer moeten maken. 🙂

2 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 17, 2025

Je had voor het landen die bundel al moeten activeren.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 18, 2025

Hi topicstarten en welkom hier! Niet leuk om kosten te krijgen ondanks het activeren van de bundel. 

Wat JanD aangeeft klopt, het is het handigste om een bundel te activeren voordat je vertrekt. Zodra je telefoon verbinding maakt met het netwerk daar kunnen er al snel kosten ontstaan. 
We hebben een artikel over roaming in het buiteland met daarin ook de tip om het beschermingslimiet aan te passen

Mocht je dus nog een keer naar het buitenland gaan in de toekomst, volg de tips daar dan op. Dan zou je geen extra kosten meer moeten maken. 🙂