Skip to main content

Ik heb in Costa Rica een tweede simkaart (e-sim) van een lokale provider met data, mijn mobiele data staat aan op deze simkaart. Op mijn KPN sim staat mobiele data en roaming uit. Ook de optie dat hij wisselt tussen simkaarten op basis van bereik staat uit. Hoe kan het dat ik toch oplopende extra kosten voor data zie in mijn KPN account? Het gaat nu om 9 cent, dus niet heel veel gelukkig maar ik vind dit toch een beetje eng, aangezien alles uitstaat!  

Je bent niet de enige die iets dergelijks heeft ervaren.

Ook mijn zoon heeft drie jaar terug iets dergelijks meegemaakt in Zuid-Afrika (Klik).


Beste @Roaming uit toch extra kosten, welkom! Wat gek 😞. Ik verwijs je graag naar een artikel van een paar jaar geleden van Tweakers, daarin wordt wat meer uitleg gegeven over dit vooralsnog onduidelijke probleem. Gelukkig komt dit weinig voor, maar het blijft vervelend. Als je je forumprofiel aanvult met je adres, 06-nummer en klantnummer, dan kijk ik graag met je mee. 


Beste @Marcia_  

Ik heb mijn forumprofiel aangevuld. Inmiddels zijn de kosten opgelopen tot 17 cent en ik blijf hier nog zo’n 2 weken. 
Bedankt voor het meekijken! 


Geen probleem. Ik heb een ticket aangemaakt voor onze technische dienst, zij nemen binnen 5 werkdagen contact met je op hierover. We houden het in de gaten!


Bedankt @Marcia_ 

Ze proberen me nu echter te bellen, maar dit kost natuurlijk hartstikke veel geld als ik opneem in Costa Rica. Is er een manier om dit op te lossen zonder te bellen? 


Het frappante is dat dit fenomeen alleen op lijkt te treden bij providers die in Nederland gebruik maken van het mobiele netwerk van KPN. Bij providers met een eigen mobiel netwerk zoals Vodafone en T-Mobile lijkt dit fenomeen niet op te treden.


Ik begrijp dat je niet op wilt nemen! Ik zie dat mijn collega's een notitie achter hebben gelaten dat er iets in de instellingen niet juist staat. Daarom heb ik gevraagd of er wellicht een sms gestuurd kan worden naar je. Het zal in de loop van volgende week verder opgepakt worden. 


Mag ik weten wat er in de instellingen niet juist zou staan?

De reden is dat TS niet de enige is die tegen dit fenomeen aan is gelopen en dus zou het prettig zijn dat het publiekelijk gedeeld wordt als de oorzaak hiervan in de instellingen zou zitten.


Dat staat er niet bij, anders had ik het zeker gedeeld.


Dat staat er niet bij, anders had ik het zeker gedeeld.

Even navragen?