Skip to main content

Ik heb een esim , maar zie dat niet in mijn kan terug

 

nu heeft mijn toestel waterschade en ik zit in zuid afrika

 

ik heb dringend een nieuwe esim nodig op mijn nieuwe toestel

de procedure om eerst een simkaart aan te vragen door een ander , op te sturen naar het buitenland en dan pas een esim te kunnen activeren is omslachtig en zakelijk niet acceptabel

er moet een andere oplossing mogelijk zijn


KPN informeert je niet dat dit de consequentie kan zijn en terwijl iedereen remote werkt , ook vanuit het buitenland, zal KPN moeten inspelen op een klantvriendelijker oplossing dan twee weken onbereikbaar zijn


Hoi @Jan W 1960, welkom bij ons op het forum. Als je toestel schade heeft in het buitenland en je deze en de esim niet meer kunt gebruiken is dat inderdaad erg vervelend! 

In ons e-sim topic worden een aantal manieren genoemd om de e-sim te activeren:

Als je in de MijnKPN app aangeeft dat je een vervangende simkaart wilt aanvragen, lukt het dan wel?

Als het via die weg niet lukt is het aanvragen van een fysieke simkaart en deze opsturen de enige manier.


Dat heb ik ook aangevraagd, KPN gebeld vanuit zuidfarika met lokaal nummer , erg duur , lang in de wacht etc

 

KPN is vanuit het buitenland buiten de EU onbetaalbaar duur om contact mee te krijgen

geen mail , geen chat 

 

Kortom uiteindelijk de dame gesproken, maar nog steeds geen simkaart op mijn thuis adres

Moet ik nu weer bellen, of pikt iemand dit op bij KPN en stuurteen sim kaart naar mijn thuis adres

 

Ik heb hier niet eens bereik en lokaal vanuit Mozambique is dit niet te doen

 


Ik zie dat er gisteren iets is gebeurt, de blokkering lijkt toen te zijn opgeheven. Heb je toen contact gehad, of heeft iemand namens jou contact gehad? 

Als dat niet bekend is kan je ook online een vervangende simkaart aanvragen, dat kan ook een optie zijn: Simkaart vervangen.