Skip to main content

Drie weken geleden heb ik mijn mobiele telefoonabonnement verlengd bij KPN en daarbij een nieuw toestel gekocht: de Samsung S22. In eerste instantie koos ik ervoor om het toestel maandelijks af te betalen. Maar na er nog eens over nagedacht te hebben wilde ik het toestel toch liever in één keer betalen. Daarvoor moest ik het toestel retour laten gaan (lag bij ophaalpunt) zodat de bestelling geannuleerd zou worden. Dat is ook zo gebeurd. Vandaag naar een KPN winkel gegaan om opnieuw te verlengen met deze telefoon maar dan in een keer betalen. Nu bleek echter dat de prijs van het toestel van €552,- naar €624,- was gegaan in een paar weken tijd. Dat vind ik een behoorlijke stijging.  Ik merkte dat later pas, anders had ik het aan de medewerkster gevraagd. Maar weet iemand misschien waar dit door komt? Als ik had geweten dat de prijzen van toestellen zo snel veranderen, dan had ik de bestelling denk ik gelaten zoals het was. 

Niet zo handig en ook erg vreemde informatie vanuit de medewerker om je bestelling in eerste instantie te annuleren,... Je had het toestel gewoon kunnen ophalen. Kpn heeft altijd een mogelijkheid om het Toestelkrediet af te lossen binnen een lopend abonnement.

Toestel prijzen kunnen gewoon veranderen. Was het destijds misschien een actie, kan het nu gewoon weer een reguliere prijs zijn.