Skip to main content

Toestel omwisselen iPhone 11 formulier werkt niet

• January 16, 2025
  • 7 reacties
  • 116 keer bekeken

Dag,

Ik heb een mail met een persoonlijke link ontvangen waarin ik mijn toestel (iphone 11) kan omwisselen ivm verbindingsproblemenn.

Nou heb ik het telefoonnummer en de laaste 3 cijfers van mijn bankrekening die op de factuur staat gebruikt en toch krijg ik de melding:

Je gegevens zijn niet opgeslagen. Ga terug en probeer het opnieuw.

Ik heb alle mogelijkheden kwa spaties, streepjes etc al geprobeerd en de mail is natuurlijk een no-reply.

January 23, 2025

@AdamKlomps, we hebben navraag voor je gedaan, en er is sprake geweest van miscommunicatie. De mail die jij hebt ontvangen is niet vanuit het pro-actieve omwisselproces verzonden. In plaats daarvan is deze mail handmatig opgesteld door de medewerker die jij hebt gesproken. Vanuit de veronderstelling dat deze voor jou zou werken. Maar die link werkt alleen voor die klanten wiens toestel daar specifiek, door ons, voor geautoriseerd is. Dat is waarom jij die foutmelding krijgt. Jouw toestel zit niet in dat proces.

Jij kunt gebruik maken van het andersom omruilproces. Dat is degene waarbij jij je toestel naar ons opstuurt, en als hij dan inderdaad onder het issue blijkt te vallen krijg je vervolgens een iPhone 13 opgestuurd. Bij de navraag werd aangegeven dat we wel verwachten dat je dan dus de iPhone 13 gaat krijgen. Dit proces werkt als volgt:

1. Ga naar https://reparatie.kpn.com
  2. Klik op 'Toestel laten repareren'
  3. Kies 'Geen gsm-netwerk'
  4. Vul je gegevens in
  5. Check je mail (en spammap) voor verzendinfo

Let op de volgende aandachtspunten:

Je toestel gaat naar onze reparatiepartner Reconext, zij controleren jouw toestel om te zien of deze valt onder het issue. Hiervoor is het noodzakelijk dat het toestel aangaat, dat het touchscreen volledig werkt, en dat er geen duidelijke andere schade aanwezig is die ook de problemen zou kunnen veroorzaken. 

Nadat het toestel bij Reconext binnen is, heb je het vervangende toestel over het algemeen binnen 5 werkdagen in huis. Maar, het kan ook paar dagen duren voordat jouw toestel bij ons is. Houd dan ook rekening met een periode van 1 à 2 weken dat je zonder toestel zit. 

Maak een back-up van je toestel, verwijder de simkaart en zorg dat Find my iPhone uit staat. Anders kunnen we hem niet controleren en krijg je hem onverrichter zake weer thuisgestuurd. Hier vind je de instructie hoe je dit kunt doen: Find my iPhone uitschakelen.

En als laatste, bewaar je PostNL verzendbewijs.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 16, 2025

Ik heb dit ook, 06 en laatste 3 cijfers zijn 100% hetzelfde als de facturen die ik ontvang

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 16, 2025

Da's gek, ​@AdamKlomps. Heb je dit ook geprobeerd in een andere browser? Zo niet, zou je dat nog eens willen doen?

Als het in een andere browser ook niet werkt, zou je dan je forumprofiel willen invullen met jouw gegevens en die van je abonnement. Met daarnaast graag het imeinummer van je toestel en die laatste 3 cijfers van je bankrekeningnummer. Deze laatste twee kunnen in het veld ‘persoonlijke opmerking’. Laat even weten of het gelukt is, en zo niet dat je jouw profiel hebt ingevuld. Dan kan ik dit nakijken. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 16, 2025

Dag ​@Erik van KPN staat er in !

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 17, 2025

Zojuist terugkoppeling gehad van de klantenservice. 

40 minuten gewacht om vervolgens de melding te krijgen dat ik wel een mailtje heb maar even 2 weken moet wachten op een SMS dat ik deze link mag gebruiken…

Is er IEMAND die mij gewoon even verder wil helpen, ik ben maanden verder en uren aan bellen en mailen…

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 23, 2025

@AdamKlomps, we hebben navraag voor je gedaan, en er is sprake geweest van miscommunicatie. De mail die jij hebt ontvangen is niet vanuit het pro-actieve omwisselproces verzonden. In plaats daarvan is deze mail handmatig opgesteld door de medewerker die jij hebt gesproken. Vanuit de veronderstelling dat deze voor jou zou werken. Maar die link werkt alleen voor die klanten wiens toestel daar specifiek, door ons, voor geautoriseerd is. Dat is waarom jij die foutmelding krijgt. Jouw toestel zit niet in dat proces.

Jij kunt gebruik maken van het andersom omruilproces. Dat is degene waarbij jij je toestel naar ons opstuurt, en als hij dan inderdaad onder het issue blijkt te vallen krijg je vervolgens een iPhone 13 opgestuurd. Bij de navraag werd aangegeven dat we wel verwachten dat je dan dus de iPhone 13 gaat krijgen. Dit proces werkt als volgt:

1. Ga naar https://reparatie.kpn.com
  2. Klik op 'Toestel laten repareren'
  3. Kies 'Geen gsm-netwerk'
  4. Vul je gegevens in
  5. Check je mail (en spammap) voor verzendinfo

Let op de volgende aandachtspunten:

Je toestel gaat naar onze reparatiepartner Reconext, zij controleren jouw toestel om te zien of deze valt onder het issue. Hiervoor is het noodzakelijk dat het toestel aangaat, dat het touchscreen volledig werkt, en dat er geen duidelijke andere schade aanwezig is die ook de problemen zou kunnen veroorzaken. 

Nadat het toestel bij Reconext binnen is, heb je het vervangende toestel over het algemeen binnen 5 werkdagen in huis. Maar, het kan ook paar dagen duren voordat jouw toestel bij ons is. Houd dan ook rekening met een periode van 1 à 2 weken dat je zonder toestel zit. 

Maak een back-up van je toestel, verwijder de simkaart en zorg dat Find my iPhone uit staat. Anders kunnen we hem niet controleren en krijg je hem onverrichter zake weer thuisgestuurd. Hier vind je de instructie hoe je dit kunt doen: Find my iPhone uitschakelen.

En als laatste, bewaar je PostNL verzendbewijs.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 23, 2025

Bedankt voor de reactie.

Ik ga hier echter niet mee akkoord, ik kan niet zonder toestel komen te zitten omdat een medewerker van KPN mij een mail stuurt die toch niet blijkt te werken…

er word mij al maanden een nieuw toestel beloofd en nu mag ik mijn EIGEN toestel opsturen zonder enig idee of ik er iets voor terug krijg?

Ik denk dat het voor mij tijd is om een hele uitgebreide klacht te schrijven op TrustPilot en juridisch advies aan te nemen want dit kan totaal niet door de beugel en lijkt mij los van dat het etisch onjuist is ook juridisch onjuist.

Je kunt als KPN zijnde geen afspraken maken via de mail om je vervolgens te verschuilen achter het excuus “mijn collega had het fout”

Ik begrijp dat jij hier persoonlijk natuurlijk niks aan kan doen en ik ben blij dat ik uberhaupt reactie krijg maar ik neem hier geen genoegen mee.

Natalie Angenent
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Goede morgen vraag de link om het toestel te laten repareren werkt niet krijg foutmelding na lang wachten is er een storing