Skip to main content

Dit is misschien een beetje een vreemde vraag, maar ik krijg vandaag een nieuwe telefoon bezorgd door AMP waarbij ik ook een nieuw abonnement bij KPN heb afgesloten (trouwe klant, maar heb even een uitstapje gemaakt). 

Nou kreeg ik gisteravond laat de mail waarin de bezorginformatie stond, en daarin werd aangegeven dat ik 1 cent moet pinnen met de pinpas die bij de rekening hoort waar ik de automatische incasso op heb gezet. Tot zover allemaal helemaal duidelijk. 

Echter gebruik ik die rekening als ‘stortrekening’, waardoor ik de pinpas eigenlijk nooit gebruik. Ik ben de pincode dan ook vergeten en hoewel ik vanmorgen van plan ben mijn huis overhoop te gooien op zoek naar het briefje waar hij op staat, betwijfel ik of dat me nog gaat lukken. 

Mijn vraag is dus eigenlijk vrij simpel: als je de telefoon in ontvangst neemt bij AMP, kan je het pinnen van de 1 cent dan contactloos doen, of moet je je pincode hiervoor invullen? En in het geval van het laatste, kan ik mijn rekeningnummer zo last minute nog veranderen? 

 

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ik zou mijn telefoon heel graag vandaag gewoon in ontvangst nemen. Als ik moet wachten tot de order is gecanceld en een nieuwe aanvraag moet doen ben ik namelijk bang dat de actie waar ik gebruik van heb gemaakt niet meer geldig is, en dat zou ik toch wel heel zonde vinden.

Hoi @emmawesseling 
Je moet nooit en te nimmer je pincode afgeven, ook de KPN  of AMP kan en mag daar niet om vragen.
De bedoeling is dat men zeker wil weten dat je bankrekening bestaat en daarom even 1 cent te pinnen, en dat kan ook contactloos.
Dus niet je pincode afgeven, men zal er ook niet om vragen, gewoon op de normale manier even 1 cent pinnen. 


Heel fijn @huistijger, dat stelt me gerust! Dan ga ik zo bij de Albert Heijn als laatste nog even de pinpas testen, en een nieuwe pincode aanvragen zodat ik nooit meer met deze stress zit! 

(Ik had over een stukje van je comment heen gelezen dus deze is bewerkt!)


Ja dat kan @emmawesseling 
Sterker nog, ik denk dat het de enige manier is om te pinnen.


Contactloos betalen kan waarschijnlijk niet contactloos. Zie dit topic:

https://forum.kpn.com/mobiel-15/streng-beveiligingsbeleid-zorgt-ervoor-dat-mijn-bestelling-wordt-geannuleerd-577104

Logisch ook. Die pincode is heel belangrijk. Want anders zou iemand met een gestolen pinpas een abonnement af kunnen sluiten.


Contactloos betalen kan waarschijnlijk niet contactloos. Zie dit topic:

https://forum.kpn.com/mobiel-15/streng-beveiligingsbeleid-zorgt-ervoor-dat-mijn-bestelling-wordt-geannuleerd-577104

Logisch ook. Die pincode is heel belangrijk. Want anders zou iemand met een gestolen pinpas een abonnement af kunnen sluiten.

Ik snap hem, hier was ik inderdaad al bang voor. Denk jij dat als ik gelijk om 8 uur met KPN bel, ik het rekeningnummer nog kan wijzigen naar eentje waarvan ik de pincode wel weet? Of eventueel de bezorgafspraak verzetten?


Haha geloof het of niet, maar ik heb de pincode ergens in de krochten van mijn verborgen foto’s gevonden! Helemaal geen stress nodig dus 


En ... had u die pincode ook echt nodig?


@Nick83 Jep!