Skip to main content

Vandaag voor de derde keer getracht mijn abonnement te verlengen met een toestel. Om onduidelijke redenen krijg ik geen toestelkrediet. In eerste instantie omdat ik een BKR registratie zou hebben en daarna kon niemand mij duidelijkheid geven. Ik heb geen BKR registratie. En mijn netto inkomen is ruim.

Kan iemand mij duidelijkheid geven over waarom ik geweigerd wordt. Al jaren trouwe klant en betaal altijd netjes mijn facturen.

Hoi @FamBa 
Vervelend is dat, maar hier kunnen we je geen uitsluitsel geven.
je dient gewoon te bellen het gratis nummer van KPN 0800 0402

Bereikbaar op: ma-vr tussen 08:00 - 18:00, za. 08:00 - 17:00.

Zon- en feestdagen gesloten


Voelt een beetje als van het kastje naar de muur. Gebeld heb ik maar daar konden ze mij niets zeggen. Dus afwijzing zonder reden/onderbouwing. Zij verwezen mij naar het forum. 


De medewerker achter de telefoon kan hier niet niet veel van zien vanwegen privacy. Hier op het forum word al helemaal geen informatie verstrekt op dat gebied vanwege privacy. Volgens mij is er een bepaalde afdeling bij de klantenservice die wel iets meer kunnen zien. En ik dacht dat u een mail of brief krijgt met meer informatie. 

Maar probeer gewoon een groter aandeel meteen te betalen. Dat zal de enige oplossing zijn denk ik.


Jullie blijven beweren dat er een BKR registratie is die er niet is. Een groter aandeel betalen is dan ook geen optie.


Je kunt wachten tot de KPN hier reageert, maar dat kan wel enkele dagen duren.
Ben bang dat die geen andere boodschap heeft dan jij.

En vul in elk geval  je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel, wat alleen zichtbaar is voor KPN en voor jou, dan kun je sneller geholpen worden.

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.


Jullie blijven beweren dat er een BKR registratie is die er niet is.

Misschien zijn er wel andere leningen bij BKR geregistreerd. Misschien is de lening van uw huidige toestel nog niet afgelopen? Waar overigens niks mis mee is. Maar wellicht is dat toch de reden. Of uw inkomen is te laag.


Dat je inkomen ruim zou zijn, zegt helemaal niets, het gaat om de verhouding inkomen-vaste lasten.

Zelfs iemand met een lage uitkering kan wel in aanmerking komen voor een lening, als de verhouding maar goed is.

 


Allemaal waar. Blijven vast houden aan een registratie die er niet is. Nu gevraagd hoe ik dit aan kan tonen. BKR bellen zeggen ze. Die zeggen er is geen registratie. 


Hi @FamBa! Vervelend dat het niet lukt een toestelkrediet te krijgen hierdoor. En al helemaal op deze manier. Ik help je graag dit op te lossen. 

Normaalgesproken zou ik je doorverwijzen naar het BKR. KPN mag niet inzien of je een schuld hebt bij een andere partij. Je krijgt na de afwijzing een e-mail of brief met daarin uitleg over de reden. Heb je die nog gehad? 

Verder kunnen we wel zien of je nog schulden hebt binnen KPN. Bijvoorbeeld een factuur van een voormalig abonnement die aan je aandacht is ontsnapt. Maar hiervoor is een speciale afdeling. Ik weet niet waarom de medewerker aan de telefoon gezegd heeft dat ik dit voor je kan inzien. Weet je nog op welk tijdstip en welke datum dit gesprek heeft plaatsgevonden? En heb je eventueel de voornaam van die medewerker nog?

Om een kastje-naar-de-muur verhaal te voorkomen wil ik het volgende voorstellen. Ik ga een notitie aanmaken binnen het klantsysteem met de vraag je te laten doorverbinden naar de juiste afdeling. De medewerker die je te spreken krijgt kan dit dan gelijk voor je doen. Die afdeling is alleen open op kantoortijden. Maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00. Bel dus nog 1 keer 0800-0402 en geef aan dat Bram een notitie heeft achtergelaten met vervolgstappen. 🙂

Mocht dit toch niet lukken ga ik kijken of ik zelf op een andere manier in contact met deze afdeling kan komen. Maar ik wil graag eerst de gebruikelijke werkwijzes aanhouden. 

Ik heb er vertrouwen in dat we er samen uit gaan komen.


Hier hetzelfde probleem heel gesprek met de medewerker van klanten service gehad dat ik al jaren klant ben bij kpn en dat er elke maand netjes wordt betaald en dat er geen sprake is van schuld en dat er een ruim inkomen is mar toch wordt er gezegd dat je geen verlenging kan krijgen. Ik vraag me toch echt af waar het misgaat bij kpn.


Reageer