Skip to main content
Antwoord

TomTom Go Expert heeft geen internetverbinding via hotspot van iPhone 15 Pro

• September 30, 2025
  • 6 reacties
  • 88 keer bekeken

Ik lees sinds ik van de week een TomTom go expert heb gekocht meerdere verhalen dat deze via het KPN mobiel abonnement geen verbinding wil maken. Dit heb ik dus ook. Mijn TomTom maakt geen verbinding met live service en Traffic. 

ik heb een iPhone 15 pro en las ook iets over de apen veranderen?

met vriendelijke groeten,

Mark

Beste antwoord door Neville

APN internet van kpn ondersteund IPv6 en dat geeft problemen tussen een iPhone en TomTom. Je kunt beter apn portalmmm.nl gebruiken in je iPhone. APN portalmmm.nl ondersteund geen IPv6 en alleen IPv4. Hou er wel rekening mee dat dit geldt voor klanten met een oud abonnement. Volgens mij is apn advancedinternet en portalmmm.nl niet meer beschikbaar voor nieuwe klanten. 

Mijn advies is om niet apn advancedinternet te gebruiken, omdat je toestel dan direct aan het internet zit waardoor je batterij van je toestel sneller zal leeglopen. Als je de mogelijkheid hebt gebruik dan apn portalmmm.nl. Indien je een nieuwe klant bent vraag dan aan kpn klantenservice 0800-0402 om voor jouw abonnement apn internet aan te passen zodat deze alleen IPv4 ondersteund.

IPv6 is de opvolger van IPv4 adressen.

6 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 30, 2025

Ik kan niet indenken dat dit met een APN te maken heeft. Daarnaast blokkeert KPN niks. Heb je TomTom al gecontacteerd? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 30, 2025

Zeer zeker dat het hiermee te maken heeft, er zijn meer mensen die dit ervaren. Nú kan de TomTom terug maar zou deze liever houden 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 30, 2025

Hmmm... gebruik eens de APN advancedinternet ? 

Volgens Tweakers krijg je normaal namelijk een dynamisch IP-adres, in plaats een adres dat je deelt via NAT. Daarnaast staan via 'advancedinternet' alle poorten open. Dat biedt diverse voordelen, zoals dat je verbindingen met VPN beter kan opzetten of een camera op afstand kan bereiken. Ook presteert het netwerk beter met de APN 'advancedinternet' en haal je hogere snelheden.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 30, 2025

Ga het proberen dank je wel!

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • Antwoord
  • September 30, 2025

APN internet van kpn ondersteund IPv6 en dat geeft problemen tussen een iPhone en TomTom. Je kunt beter apn portalmmm.nl gebruiken in je iPhone. APN portalmmm.nl ondersteund geen IPv6 en alleen IPv4. Hou er wel rekening mee dat dit geldt voor klanten met een oud abonnement. Volgens mij is apn advancedinternet en portalmmm.nl niet meer beschikbaar voor nieuwe klanten. 

Mijn advies is om niet apn advancedinternet te gebruiken, omdat je toestel dan direct aan het internet zit waardoor je batterij van je toestel sneller zal leeglopen. Als je de mogelijkheid hebt gebruik dan apn portalmmm.nl. Indien je een nieuwe klant bent vraag dan aan kpn klantenservice 0800-0402 om voor jouw abonnement apn internet aan te passen zodat deze alleen IPv4 ondersteund.

IPv6 is de opvolger van IPv4 adressen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Markie421. Welkom op de KPN Community! Erg lastig dat je TomTom connectieproblemen heeft via de hotspot van je iPhone. Dat heeft denk ik wel met de APN te maken inderdaad. Verder kan ik alleen maar de reactie van ​@Neville hierboven onderstrepen en aanraden zijn advies op te volgen. 

Laat maar weten of het gelukt is uiteindelijk :)