Skip to main content

Mijn TomTom go maakt thuis prima verbinding met de verkeersserver van TomTom maar op het moment dat ik verbinding maak met het mobiele netwerk via wifi en Bluetooth (persoonlijke hotspot) gaat het mis.

hij maakt even verbinding en die valt heel snel weg.

ik heb het al met een andere telefoon geprobeerd (zelfde simkaart) maar dat helpt niet.

Welke apn in je toestel gebruik je? Indien apn internet zou je eens apn portalmmm.nl willen proberen. 


Ik heb portalmmm.nl op beide ingevuld hij maakt dan via Bluetooth even verbinding met de verkeersserver maar verbreekt na korte tijd de verbinding weer.

Net als bij internet.

 

 


Mogelijk dat de APN advancedinternet voor je werkt. Ik wil daarbij wel vermelden dat je deze APN het beste niet constant kunt gebruiken, omdat deze minder goed beveiligd is.


U noemt Bluetooth, maar ... dat gebruikt u toch niet? Een "persoonlijke hotspot" is WiFi. Geen Bluetooth. 

Op uw toestel:

In de TomTom zoekt u het WiFi netwerk op met de naam "Nick's Galaxy A52s 5G" en u vult het wachtwoord in. Doet u dat zo?


Persoonlijke hotspot geeft de mogelijkheid voor wifi Bluetooth en via usb  verbinding te maken met het internet 

 


Persoonlijke hotspot geeft de mogelijkheid voor wifi Bluetooth en via usb  verbinding te maken met het internet 

Dat kunt u dan beter niet gebruiken. Dat doet u thuis ook niet. Probeer het gewoon eens via WiFi zou ik zeggen. 


Hier op Tweakers.net een topic met vergelijkbare problemen als bij u:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1953390

Workaround van een TomTom forum geplukt:

Persoonlijke hotspot maken van je iPhone en je TomTom daar mee laten connecten.

Gewoon een WiFi hotspot gebruiken dus.
 


 

Mogelijk dat de APN advancedinternet voor je werkt. Ik wil daarbij wel vermelden dat je deze APN het beste niet constant kunt gebruiken, omdat deze minder goed beveiligd is.

Ook deze APN heb ik geprobeerd maar ook met deze verliest hij de verbinding.


Hier op Tweakers.net een topic met vergelijkbare problemen als bij u:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1953390

Workaround van een TomTom forum geplukt:

Persoonlijke hotspot maken van je iPhone en je TomTom daar mee laten connecten.

Gewoon een WiFi hotspot gebruiken dus.
 



dank voor het meedenken.

ik heb dit geprobeerd maar ook dan verliest hij na enige tijd de verbinding of haalt helemaal veen verkeersinformatie op.

het vreemde blijft dat hij het via wifi thuis wel prima doet dus ergens in het mobile traject gaat er iets mis.

maar wat is voor mij nog een raadsel.


Je kan nog eens proberen om een vervangende simkaart aan te vragen. Kijken of dat de situatie het verbetert. En anders zou ik Tomtom om hulp vragen. Misschien weten zij wel wat dé oplossing is voor jouw probleem.


Je kan nog eens proberen om een vervangende simkaart aan te vragen. Kijken of dat de situatie het verbetert. En anders zou ik Tomtom om hulp vragen. Misschien weten zij wel wat dé oplossing is voor jouw probleem.

Wat is dan handig een e Sim of een gewone aanvragen 🤔


Ik weet niet of Tomtom met e-sim werkt. Ik zou gewoon een fysieke simkaart aanvragen, als je dat nu ook hebt.


na het nodige geprobeerd te hebben ( nieuwe E-simkaart en daarna een nieuwe gewone simkaart en zelfs een travelrouter) heb ik ontdekt dat het een probleem is met de Iphone.

Iphone schijnt vaker problemen te hebben met de hotspot.

Ik heb nu een oude samsung in gebruik en dan werkt het prima.

Ik heb voor deze telefoon nu ook een data only abonnement afgesloten en dat lijkt allemaal goed te gaan.

allemaal hartelijk dank voor het meedenken