Skip to main content

Beste,

 

Ik heb echt een slechte internet verbinding, ik heb de internet instellingen al doorgelopen en gewijzigd ook dat heeft niet geholpen. Ik bedoel de apn protocol en alle andere velden.  

Ik begrijp er niets van, mijn vrouw heeft Simyo en heeft gewoon een goed werkende verbinding, ze betaald alleen €10 ik €35. Je zou toch mogen verwachten dat als je een kpn abonnement hebt een betere netwrrk verbinding hebt dan een goedkopere provider.

Graag advies wat te, ik heb gsm al diverse keren uit gezet gewacht en alle stappen van de online advies/stappenplan doorlopen. 

 

Hebben jullie al eens simkaarten gewisseld? Haar simkaart in jou telefoon en jou simkaart in haar telefoon. En dan kijken of jou simkaart dan wel goed werkt. En wellicht dat haar simkaart dan niet goed werkt. Misschien dat het dan een toestel probleem is.

Mocht jouw simkaart in haar telefoon niet goed werken dan is er misschien iets mis met je abonnement.

 


En ter info, Simyo zit ook op het KPN-netwerk en is een dochter van KPN. Daarvoor had je geen KPN-abbo hoeven te nemen.


Bedankt voor de reacties, ik had de simkaarten al eens gewisseld ik had het probleem ook toen ik de eerste simkaart ontving ten tijde van het aangaan van het abonnement, maar nu in Italië is het weer slecht en tergend langzaam.

 

Mijn vrouw heeft Simyo en ik weet heel goed dat die op het KPN netwerk zit, dat is ook de reden dat ze die heeft en ik bij KPN zelf. 

 

KPN had het gewenste pakket en tarief anders had ik waarschijnlijk ook Simyo gehad, is iets gebruiksvriendelijker.


Hallo @Rens75 ,

Je hebt maandelijks in het buitenland (specifieker de EU) 50 GB te verbruiken met jouw unlimited abonnement. 
 

Ben je door die 50 GB heen? Dan wordt de internetsnelheid verlaagd naar het absolute minimum. Net genoeg om een appje te sturen. 
 

De vraag is of je die 50 GB inderdaad al hebt verbruikt deze maand(elijkse periode).


@Rens75 

Begrijp nu dat je in Italië zit. Ik dacht dat je een probleem in Nederland had. Volgens mij kan KPN hier niet veel aan doen. Aangezien het een buitenlands netwerk is. 

Heb je al eens een ander netwerk geprobeerd? Deze kan je handmatig selecteren in je telefoon instellingen.

Het kan ook zijn dat je door je 50GB bent gegaan. Zoals door @Noordzee is aangegeven. 


En nu is het moment (in het buitenland) om de helpdesk van KPN te bellen. En om te wisselen met de sim-kaart als test.


Allen bedankt voor het meedenken, volgens de gsm en app zit ik nog ruim onder de 50G data, het icoontje 4g+ en r (roaming) is zichtbaar met 3 balkjes als bereik indicatie. Echter de snelheid en het gebruik van Google Maps is zelfs met gedownloaden kaarten niet zuiver.

 

Zijn er nog andere opties die ik over het hoofd gezien heb??


Heb jij locatie-nauwkeurigheid soms uit staan?

Google maps is bij mij altijd vrij nauwkeurig met wandelen en ook redelijk snel.

En het is onderweg zeker niet zo snel als op je pc/laptop/tablet met glasvezel thuis.


Hoi @Rens75, welkom op ons forum! Ik zie dat de community je al goed aan het helpen is, kom je er een beetje uit zo?

Anders ben ik wel benieuwd naar de resultaten van jullie simkaartwissel. Werkt jouw simkaart wel in haar toestel en andersom?
Dat google maps niet accuraat is ondanks dat je de kaart gedownload hebt moet wel iets van een instelling of iets in je toestel zijn lijkt me.

Internet in het buitenland hebben we ook een handig topic over!


Hoi Thomas, helaas is het niet alleen Google Maps ik verwees naar Maps als voorbeeld het internet is en blijft traag. Weinig tot geen bereik en constant zoeken van netwerk. (De 4g pijltjes blijven bewegen, zelfs als ik niets doe met gsm) Ik heb de wissel geprobeerd maar geen verbetering, blijft heel vreemd, ik heb echt tientallen jaren bij Vodafone dit niet meegemaakt. Ik was overgestapt ivm het pakket, aangezien ik vaak in het buitenland ben en geen abonnement nodig heb. Ik moet wel bereikbaar blijven op het gsm nummer, dan waarschijnlijk omzetten naar prepaid. Als het niet opgelost kan worden zal ik waarschijnlijk genoodzaakt zijn om terug te gaan naar Vodafone. Ik had echt veel vertrouwen in KPN


Okay, maar werkt jouw simkaart wel in haar toestel?
In haar simkaart, werkt die in jouw toestel?


Hoi Thomas,

 

Het probleem blijft hetzelfde geen oplossing gevonden totdat ik bemerkte dat wanneer Windtre geen bereik had KPN blijkbaar met Vodafone IT mag verbinden. Zodra ok Vodafone Netwerk is er een snelle en veel betere verbinding, echter is dat voor korte duur. Zodra Windtre een beetje bereik heeft verbind de gsm direct met dat netwerk, ik heb getracht handmatig netwerk te kiezen dan mag ik blijkbaar geen verbinding maken met Vodafone IT en wordt Windtre als netwerk bepaald. Helaas, ik ben jaren tevreden klant bij Vodafone nu weet ik waarom, ik had echt verwacht dat KPN net zo goed of beter zou zijn dan Vodafone. 


Blijkbaar is Vodafone IT beter dan Windtre op de plek waar je nu bent, daar heeft KPN wat betreft netwerk bereik en performance geen invloed op. Het enige wat KPN zou kunnen doen is dat ze van voorkeur netwerk veranderen. Vodafone Nederland heeft natuurlijk voorkeur voor Vodafone Italië...


Hoi Thomas,

 

Het probleem blijft hetzelfde geen oplossing gevonden totdat ik bemerkte dat wanneer Windtre geen bereik had KPN blijkbaar met Vodafone IT mag verbinden. Zodra ok Vodafone Netwerk is er een snelle en veel betere verbinding, echter is dat voor korte duur. Zodra Windtre een beetje bereik heeft verbind de gsm direct met dat netwerk, ik heb getracht handmatig netwerk te kiezen dan mag ik blijkbaar geen verbinding maken met Vodafone IT en wordt Windtre als netwerk bepaald. Helaas, ik ben jaren tevreden klant bij Vodafone nu weet ik waarom, ik had echt verwacht dat KPN net zo goed of beter zou zijn dan Vodafone. 

Hoi @Rens75 en bedankt voor je terugkoppeling!

Omdat @Thomas een weekje met vakantie is, neem ik de honneurs even voor hem waar. 

Ik denk niet dat je op basis van het feit dat je in Italië op dit moment een mindere verbinding hebt dan met Vodafone, de conclusie kunt trekken dat het ene beter is dan het andere. Wat voor snelheid haal je eigenlijk? Je kunt eventueel de speedtest app op je telefoon installeren om dit eens te testen, ben wel benieuwd wat de daadwerkelijke snelheid is!