Skip to main content

Ik ben afgelopen december overgestapt van Tele2 naar KPN met mijn mobiel abonnement. Wat betreft kosten scheelde het weinig en omdat KPN een grotere dekking heeft in Nederland heb ik hiervoor gekozen. Nu heb ik namelijk beter bereik op mijn werk.

Waar ik mij echter mateloos aan erger is de instabiliteit van het mobiel internet. Zo kun je er de klok op gelijk zetten dat elke dag tussen 16:00 en 17:00 het internet ontzettend traag is. In het weekend gaat het met pieken en dalen, en nu ik een paar dagen thuis zat met een buikgriep merk ik dat ook de gewone werkuren doordeweeks niet anders zijn. Omdat ik verwachtte naar een betere dekking over te stappen, had ik op zijn minst verwacht dat de snelheid (4g) stabiel zou zijn. Eenmaal heb ik met de KPN speedtest geprobeerd de snelheid te meten, maar de pagina verloor steeds internet verbinding dus zelfs dat was niet mogelijk.

 

Ik gebruik mijn mobiel internet als hotspot voor mijn computer, voor werk en streaming diensten. Op mijn mobiel het gewone surfen. Mijn postcode is ****.

 

Ik begrijp niet waar dit aan ligt en zou hier graag wat meer duidelijkheid over hebben. Momenteel heb ik namelijk spijt dat ik ben overgestapt.

Admin: postcode verplaatst naar profiel ivm de privacy.

Hoi @Guusders, welkom op ons forum! Wat merkwaardig dat het specifiek rond deze tijden slechter wordt. Is er iets gaande bij jou in de buurt rond deze tijd wat storing met het 4G netwerk zou kunnen verklaren? Wellicht dat het netwerk dan even tijdelijk zwaarder belast wordt?

Heb je dit alleen op de postcode uit je profiel of ook op andere locaties? En met een ander toestel?

Op onze website kun je de dekkingskaart terugvinden met daarop de dekking in Nederland: kpn.com/dekkingskaart


ja dat is inderdaad merkwaardig. En ook erg vervelend. Ik zou niet weten wat voor dagelijkse gebeurtenis een storing in het KPN 4G netwerk teweeg zou kunnen brengen. Maar het beperkt zich niet alleen tot dit tijdsvak elke dag, maar ook in het weekend en blijkbaar doordeweeks in de middag is het ook erg instabiel.

Alleen thuis gebruik ik mijn mobiel als hotspot, dus merk ik het op andere locaties niet zo snel. Ik loop er alleen thuis tegenaan.

Op de dekkingskaart staat dat er 300mbit dekking is in onze buurt. Ik weet ook niet waar ik het probleem moet zoeken.


Update: vandaag is het ook weer raak. Internet snelheid fluctueert enorm. Pagina’s die traag laden, stream kwaliteit en tussentijds moeten laden, en online spelletje dat een ping heeft die steeds omhoog en omlaag schiet. Heel bijzonder.


@Guusders @Thomas 

Het lijkt erop dat het een lokaal probleem is. Waarschijnlijk is op bepaalde tijdstippen bij jou de kpn antenne waarop je mobiel zit overbelast. Er zou iemand van de radio afdeling moeten kijken wat er aan de hand is.


Kan/moet ik dat ergens aanvragen dat er maar gekeken wordt? Ik dacht in eerste instantie dat het bepaalde momenten waren, maar blijkbaar is het gewoon doordeweeks en het weekend dezelfde situatie. Er is iets structureels aan de hand waardoor mijn 4/5g abonnement niet wordt benut. Dat is er jammer, maar als dat niet haalbaar is dan weet ik dat ik na deze contract periode naar een ander netwerk moet kijken.


Ik denk dat een kpn moderator van dit forum je verder kan helpen om een onderzoek te starten. Het onderzoek zou zich op de mast/antenne waar mee je mobiel is verbonden moeten richten. Het kan een capaciteit probleem zijn waardoor je internet verbinding fluctueert of er is iets anders aan de hand met de mast/antenne.

Ik ga er vanuit dat de 4G dekking goed tot voldoende is. Hoeveel streepjes zie je op je mobiel?


op mijn One plus 6 zie ik geen streepjes, maar het pictorgrammetje voor 4g is bijna helemaal vol.

ik denk dat het de volledige snelheid wel haalt, maar het is zo inconsistent als maar kan.

 

een onderzoek hiernaar zou niet misstaan.


Dat lijkt me geen slecht idee inderdaad, de snelste manier om dit na te laten kijken is door een ticket aan te maken bij mijn collega's op 0800-0402, de technische dienst neemt daarover dan contact met je op maar daar kan momenteel even overheen gaan.