Skip to main content

Beste, ik heb al jaren een KPN mobiel abonnement. Verder heb ik onlangs een KPNprepaid kaart omgezet tot KPN abonnement. Ik zag dat ik MB's kon delen en heb toen het van mijn 1ste abonnement het aantal MB's naar 00 verlaagd zodat ik van mijn nieuwe abonnement de MBs kon delen.

Echter werkt het internet op het toestel qaarop de MBs zijn gedeeld zo traag dat ik net zo goed kan zeggen dat het niet werkt.

Ik heb alles gedaan wat wordt aangeraden op de KPN site maar niks werkt.

Als het goed is zijn ook beide nr's gekoppeld aan mijn KPN account.

Help!

 

Er is een verschil tussen nummers die gekoppeld zijn aan je Mijn KPN ID en nummers die aangemeld zijn voor de voordelen, of ze gekoppeld zijn voor de voordelen check je hier:

In te loggen via Mijn KPN → Producten → Bekijk uw voordelen

Via de app kan je het ook controleren via Mijn KPN → Profiel → Abonnementen → Voordelen bekijken.

Omdat je al MB's hebt kunnen delen, ga ik er van uit dat beide nummers al gekoppeld zijn. Wat je misschien zou kunnen doen is je telefoon even in vliegtuigmodus zetten en daarna weer uit de vliegtuigmodus halen.

Op dat moment zou je weer (sneller) mobiel internet moeten hebben.


Dank je wel voor de reactie. Ik heb de vliegtuigmodus aangezet en uitgezet, maar het probleem blijft. Ik heb de telefoon ook vaker in de afgelopen 2 weken opnieuw opgestart etc maar niks helpt. Het probleem bestaat nu al zo'n 3 weken.


Dan is het net alsof je helemaal geen MB's hebt gekregen.

Ik kijk graag even met je mee. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum, klantnummer en de laatste 3 cijfers van jouw IBAN? Jouw mobiele nummer en IBAN kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef even een seintje als je dit gedaan hebt.


Gedaan! Ja klopt, alsof het niet werkt met de MBs delen. Ik heb net uit wanhoop een paar dagen terug aangevraagd om de abonnementen te wisselen maar dat gaat pas vanaf 10 en 15 juli van ingang. Ik heb namelijk echt internet op mijn mobiel nodig ivm werk (vooral op het telnr ei digend op 50.

Brdankt vr de moeite


Van wat ik kan zien, heb je op dit moment geen MB's. Daarom is het internet zo traag.

Ik zie dat je voor het laatst op 25 mei MB's hebt gedeeld. Gedeelde MB's zijn net zolang houdbaar als de bundel van het nummer dat gedeeld heeft. En het nummer dat MB's heeft gedeeld heeft op 8 juni nieuwe bundels gekregen. Als je daarna niet opnieuw MB's hebt gedeeld, is het dus logisch dat jouw mobiele internet traag is.

 

Hoelang zijn gedeelde MB's houdbaar?

De MB's die jij hebt gedeeld, zijn net zolang houdbaar als jouw bundel. Dus tot aan de laatste dag van jouw factuurperiode. 

De MB's die jij hebt ontvangen, zijn zolang houdbaar als de bundel van degene die de MB's met jou gedeeld heeft.

Met andere woorden: degene die deelt, bepaalt tot wanneer de gedeelde MB's te gebruiken zijn.

Voorbeelden

  • Jouw factuurperiode loopt van 1 tot en met 30 november. Jij deelt op 1 november (of later) MB's met iemand met een factuurperiode van 15 november tot en met 14 december. De gedeelde MB's komen dan per 30 november te vervallen.
  • Jouw factuurperiode loopt van 8 november tot en met 7 december. Jij deelt op 8 november (of later) MB's met iemand met een factuurperiode van 15 november tot en met 14 december. De gedeelde MB's komen dan per 7 december te vervallen.
  • Jouw factuurperiode loopt van 8 november tot en met 7 december. Jij deelt op 8 november (of later) MB's met iemand met een factuurperiode van 1 tot en met 30 november. De gedeelde MB's komen dan per 7 december te vervallen.

 

Misschien is Automatisch MB's delen iets voor jou? Dan hoef je er niet zelf meer om te denken, maar worden op de eerste dag van de nieuwe factuurperiode automatisch MB's gedeeld.

Automatisch MB's delen

  1. Open de MijnKPN app en log in met je KPN ID
  2. Kies voor 'MB’s delen' en daarna 'Automatisch'
  3. Selecteer het aantal MB’s
  4. Kies het 06-nummer van de ontvanger
  5. Klik op 'Opslaan'

De MB's worden bij de start van je nieuwe maandbundel om 07.30 uur gedeeld.

 

Meer informatie over MB's delen vind je hier:


Ja sorry klopt, ik gebruik de mobiel amper meer waar ik de gedeelde MBs op zet. Ik heb ze er vanmorgen weer bij gezet zodat jij misschien nu beter kan achterhalen waar het langzame internet vandaan komt. Het probleem was namelijk al vanaf het begin dat ik de mb’s deel. Ik heb met mijn andere mobiel de link uit de mail geprobeerd te openen en dat duurt 4 min terwijl met de mobiel met het abonnement met de oorspronkelijke mbs het binnen 5 sec gelukt is.


Goedemorgen @JCvb! Denise geniet van vrije dagen, daarom krijg je nu een reactie van mij.

Ik zie nog voldoende gedeelde MB's staan op het nummer wat eindigt op 50, met de correcte bijbehorende snelheid. Ik kan vanuit ons niet verklaren waarom de mobiele internetsnelheid met dit nummer trager is vergeleken met het andere nummer. Ik lees:
 

...

Echter werkt het internet op het toestel qaarop de MBs zijn gedeeld zo traag dat ik net zo goed kan zeggen dat het niet werkt.

Ik heb alles gedaan wat wordt aangeraden op de KPN site maar niks werkt.

…

Wat is precies alles al gedaan? Ik las al dat jij het toestel eens helemaal uit hebt gedaan en weer aan. Hiermee registreert de simkaart zich opnieuw op ons netwerk en dit wil veelvoorkomende problemen 9 van de 10 keer verhelpen. Van welke mobiel maak je precies gebruik met dit nummer en heb je de instellingen onder mobiel (data) netwerk al eens gecontroleerd? Welke instellingen staan er ingesteld onder de Acces Point Name (APN)?

Ik ben ook benieuwd of je nog steeds een trage verbinding ervaart als je de simkaart in een ander toestel plaatst? En wat gebeurt er als je een simkaart plaatst in het toestel waarmee je de trage verbinding ervaart? Wij noemen dit een kruistest en dit kan ook het één en ander uitsluiten.

Ik lees graag jouw bevindingen!