Skip to main content

Ik heb exact hetzelfde probleem. Als ik bel of gebeld word, dan schakelt hij van 5g naar 3g. Als ik mijn telefoon op 4g instel, schakelt hij eveneens tijdens het bellen terug naar 3g. Ik heb dan nog weliswaar internet, maar heel traag. Als ik ophang, schakelt hij weer naar 4g/5g.
Ik heb een iPhone 12 Mini iOS 12.3 en het maakt geen verschil of ik de fysieke simkaart gebruik of de eSIM.

Het schijnt een probleem te zijn wat betreft voLTE (Voice over LTE). De iPhone 12 bevat geen aparte schakelaar meer voor voLTE, maar de algehele instelling is nu: Gesprekken en data. Dus zowel gesprekken als data zouden over 4g of 5g moeten lopen.

Graag een oplossing voor dit probleem.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen

admin: afgesplitst en eigen vraag voor je topic aangemaakt 

Hoi @Jeroen2587, welkom op het forum! Als er 3G op je toestel staat terwijl je belt lijkt er ergens iets niet goed te gaan met VoLTE.
Ik kijk graag even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij je 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je iban bij “persoonlijke opmerkingen” willen vermelden?


Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!