Skip to main content
Vraag

Turkije bundel werkt niet goed

• August 7, 2025
  • 4 reacties
  • 56 keer bekeken

Zoals elk jaar koop ik een Turkije bundel voor internetten in Turkije. Dit jaar ben ik er alles behalve tevreden over. Mijn internet valt voortdurend uit. Vliegmodus aan- en uitzetten werkt negen van de tien keer niet, evenals het aan- en uitzetten van internet, roaming, en mijn simkaart. Ik word hier echt moedeloos van en wil graag dat dit probleem opgelost wordt. 

Het enige verschil met voorgaande jaren is dat ik nu een OnePlus 12 heb, maar daar zou het niet aan moeten liggen lijkt me. 

Wie o wie kan mij verder helpen (ook graag een blik van een medewerker hierop. 

Dank! 

4 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Busra . Welkom hier.

Dat is een lastige.  Ben je in hetzelfde gebied als voorgaande jaren?  Het kan aan de kwaliteit van de masten op locatie liggen.

Je kunt ook proberen om handmatig een provider in je APN te zetten. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 11, 2025

Afgezien van je vraag.…

Als je elk jaar naar Turkije gaat waarom heb je dan geen Vodafone? Die kunnen als enige dat land binnen de bundel van het abonnement bieden omdat hun netwerk er ook in Turkije is.

Geen gedoe meer met losse, dure, bundels. 

Het is maar een tip. Gewoon tussendoor. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 12, 2025

@Erwin van KPN Ik ben in hetzelfde gebied als elk jaar. Ik had inmiddels via Instagram een reactie van KPN gekregen met daarin dezelfde tip om handmatig een provider te kiezen. Helaas geeft mij telefoon dan aan dat zowel Turk Telekom als Vodafone niet beschikbaar zijn. 

Mijn vakantie zit er inmiddels al bijna op. Helaas dit jaar geen positieve ervaring met de bundel. 

Ik zal het eens navragen in Nederland. Ik ben toch wel benieuwd waar het dan aan kan liggen. 

Dank in ieder geval voor het meedenken! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 12, 2025

@PeterG normaal gesproken nam ik altijd een Turkse simkaart, maar het volgende jaar kon ik weer een nieuwe nemen (wanneer er na 3 maanden geen activiteit wordt gedetecteerd is het kaartje niet meer geldig. Ik zou 'm dan tussentijd digitaal kunnen opwaarderen, maar dat vind ik zonde). Op een gegeven moment was er ook veel gedoe met het regelen van een simkaartje waardoor ik de laatste 2/3 jaar maar een KPN bundel ben gaan nemen. Is ietwat prijzig helaas, maar had daar in ieder geval geen gezeur mee (behalve dit jaar dan). 

Alsnog dank voor het meedenken :)!