Skip to main content

Twee keer bundel Buiten de EU aangevraagd: kan ik er één overdragen?

• August 31, 2026
  • 2 reacties
  • 17 keer bekeken

dmkerkhof
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Ik heb nu 2 bundels voor buiten de EU. Kreeg namelijk geen bevestiging per SMS van KPN dat het geactiveerd is. Vandaar de bundel AAN gezet via de SMS en toen had ik hem 2x. NIet nodig dubbel. Kan ik de ene bundel niet overzetten naar mijn partner? 

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@dmkerkhof 

Nee, dat is helaas niet mogelijk.
De buiten de EU data-bundels zijn gekoppeld aan het 06-nummer waarvan de aanvraag is gedaan, en kan dus niet uitgewisseld worden met een andere 06-nummer zoals bij MB’s delen vanuit de reguliere data-bundel.

Je kunt de kosten voor de extra bundel terug vragen, volgens de wijze die ik in mijn vorige bericht aan TS (hierboven als beste antwoord) heb gegeven.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@dmkerkhof! Welkom op de KPN Community! Ik heb even een apart topic voor je aangemaakt omdat de moderator in het andere topic afwezig is. Wat ​@Michel.uit.Arnhem klopt, het overdragen van een bundel is helaas niet mogelijk en zijn advies uit het andere topic zou ik ook willen onderschrijven:

Hoi ​@Bar19 

Welkom op de community van KPN.

Om te beginnen en om verdere buiten de bundel kosten met data te voorkomen, sms je BESCHERMING AAN naar 1266.

Hiermee zet je een blokkade op je KPN aansluiting, waardoor je buiten de EU geen extra kosten meer krijgt voor gebruik van data.

Zodra je weer terug bent in Nederland (dus na je vakantie) bel je met de klantenservice van KPN op 0800-0402 (of 1200 vanaf je KPN mobiele aansluiting) om hiervoor een teruggave te vragen.

Nu bellen heeft géén zin, omdat je dan alsnog wordt verzocht om terug te bellen nadat je terug bent in Nederland (en bovenstaande telefoonnummers zijn niet bereikbaar vanuit het buitenland), zodat er gecontroleerd kan worden dat één van de twee buitenland bundels daadwerkelijk niet gebruikt is.

Is dat het geval, dan wordt dat keurig gecrediteerd voor je.