Skip to main content

Ik heb een mobiel abo afgesloten. Neem mijn nummer van T-mobile mee. Abo gaat 17aug in. Nu heb ik 2 ? simkaarten gekregen waarvan ik er 1 geactiveerd heb. Die andere lukte sowieso niet.

Maar als ik nu in Mijn KPN kijk, zie ik een heel ander 06 nummer. Gisteren al even gebeld. Adviseerde ook de tweede sim te activeren. Maar dat lukt niet.

Gaat dit goed komen op 17 augustus? Of kan iemand uitleggen hoe dit precies werkt. Ik wil niet dat ik straks niet meer op mijn eigen nummer bereikbaar ben. Dank

De nieuwe sim van KPN heeft altijd eerst een ander nummer. Pas op of na 17 augustus zal uw Tmobile nummer worden geporteerd..

Ik zou aanraden de KPN sim nog niet te gebruiken dat kan mogelijk tot buiten bundel kosten leiden. Deze informatie zou u ook moeten hebben gekregen via email of bij de simkaarten zelf.


Ok. Dat idee had ik al dat het een tijdelijk nummer is/was. Dan wacht ik tot 17 augustus.

Kreeg alleen allerlei foute informatie bij KPN toen ik belde. En die informatie stond niet echt helder in de info. Althans niet over dat tijdelijke nummer.

Dank voor je antwoord


Dat er twee simkaarten zijn opgestuurd is inderdaad vreemd. Ik zou diegene die je niet kan activeren apart houden.

Het onbekende nummer is normaal. Tot het moment van overdracht is ‘jouw’ nummer nog in beheer bij de oude provider. Tot dan heeft de KPN simkaart een tijdelijk nummer. Na de overdracht verdwijnt dat en verschijnt jouw eigen nummer.


@Toontje35 Welkom op het forum. 

Het is inderdaad vreemd dat je bij je abonnement 2 simkaarten hebt ontvangen. 

Ik controleer graag of ik kan achterhalen wat hier gebeurt is. 

Zou je daarom je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

En zou je dan onder "persoonlijke opmerkingen" beide simkaartnummers kunnen invullen? 


Hi Rutger,

ik heb mijn profiel aangepast. Ook met beide simkaart nummers


@Toontje35 Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Het lijkt er op dat de eerste aanvraag voor je overstap niet helemaal goed is gegaan. Deze is geannuleerd. Voor deze handeling is toch een simkaart verstuurd. 

De 2e aanvraag is wel goed gegaan, daarvoor is de simkaart waarvan het gelukt is om te activeren. 

De simkaart waarbij het niet gelukt is hoef je niets mee te doen. 

Ook zie ik dat de geplande datum voor nummerovername gewoon juist gepland staat. 

Alles komt dus alsnog gewoon in orde! :)


Dan heb ik bij toeval de goede simkaart geactiveerd...

Dank voor het uitzoeken!