Skip to main content

Is het mogelijk om slechts één KPN telefoonnummer voor twee mobiele telefoons en één horloge te gebruiken op basis van multisim? Of is multisim slechts mogelijk voor twee apparaten en niet drie?

Er wordt slechts gebeld met één mobiele telefoon. Wel dienen alle drie de apparaten met 5G data verbonden te zijn. Slechts één apparaat hoeft over te gaan bij binnenkomend gesprek, maar het mogen er ook twee of drie zijn.

Het betreft één Android smartphone, één Apple iPhone SE 2022 en één Apple Watch Series 9.

Indien twee mobiele telefoons en één horloge niet op één mobiel telefoonnummer kan, dan zal ik helaas een tweede mobiel telefoon nummer moeten nemen voor de Apple apparaten.

 

Achtergrond en terzijde

De aanleiding is de behoefte van m’n moeder aan het blijven gebruiken van haar Android telefoon na de aanschaf van bovenstaande Apple apparaten voor de continue meting van cardiovasculaire activiteit.

De Apple iPhone wordt thuis gelaten als ze de deur uit gaat. En wanneer ze naar het buitenland gaat, dan gaat de iPhone mee i.v.m. roaming problematiek. Ze belt slechts met haar Android telefoon.

Er is geen behoefte aan een Android horloge i.v.m. de superieure cardiovasculaire meting van de Apple Watch Series 9.

Wat jij wilt kan niet.

Een horloge kan maar één e-sim bevatten en derhalve aan één telefoonnummer gekoppeld worden.

Smart watches met de mogelijkheid voor 2 e-sims moeten wereldwijd nog op de markt komen. Maar ik verwacht het niet.

Verder is en zal Android en iOS natuurlijk NOOIT uitwisselbaar zijn.

Het is ook onmogelijk om een Apple watch te koppelen met een Samsung telefoon (heeft je moeder Samsung????).

en een Samsung Galaxy watch kan niet gekoppeld worden met een Apple telefoon.

Dat werkt gewoon niet samen.

 

 i.v.m. de superieure cardiovasculaire meting van de Apple Watch Series 9.

Die kan alleen gekoppeld worden met een Apple iPhone.


Wat jij wilt kan niet.

Een horloge kan maar één e-sim bevatten en derhalve aan één telefoonnummer gekoppeld worden.

Smart watches met de mogelijkheid voor 2 e-sims moeten wereldwijd nog op de markt komen. Maar ik verwacht het niet.

Verder is en zal Android en iOS natuurlijk NOOIT uitwisselbaar zijn.

Het is ook onmogelijk om een Apple watch te koppelen met een Samsung telefoon (heeft je moeder Samsung????).

en een Samsung Galaxy watch kan niet gekoppeld worden met een Apple telefoon.

Dat werkt gewoon niet samen.

 

 i.v.m. de superieure cardiovasculaire meting van de Apple Watch Series 9.

Die kan alleen gekoppeld worden met een Apple iPhone.

Je hebt me verkeerd begrepen. Ik wil de Apple Watch niet koppelen aan beide telefoons. En het is me reeds duidelijk dat de Apple Watch niet te koppelen is aan een Android telefoon.

Edit: Ah, ik snap waardoor mijn bericht mogelijk niet duidelijk was: “Wel dienen alle drie de apparaten met 5G data verbonden te zijn.". Hier bedoel ik mee dat alle drie de apparaten 5G connectie hebben, en niet dat ze alle drie met elkaar verbonden moeten zijn.


Feitelijk is mijn vraag de eerste regel van het topic:
Is het mogelijk om slechts één KPN telefoonnummer voor twee mobiele telefoons en één horloge te gebruiken op basis van multisim?


Nee. Want je kan één telefoonnummer ook maar op één mobiele telefoon gebruiken.

En één telefoonnummer is te koppelen aan één Smartwatch e-sim. En dan ook

Samsung telefoon met Samsung galaxy watch
Andere Android telefoons worden niet ondersteund.

en 

iPhone met Apple watch

Meer mogelijkheden zijn er niet.


Nee. Want je kan één telefoonnummer ook maar op één mobiele telefoon gebruiken.

En één telefoonnummer is te koppelen aan één Smartwatch e-sim.

Ah, dan heb ik een tweede telefoonnummer nodig. Jammer dat het niet kan.

Kan het ook niet met een duosim voor de iPhone en Android telefoon plus een e-sim voor de Apple Watch om te verbinden met de iPhone?

Het simpele verhaal is dat mijn moeder gewend is aan Android, maar de cardioloog verteld heeft dat de Apple Watch de beste keuze is v.w.b. cardiologische activiteit monitoren (en dat lees ik ook terug). We kopen daarom een Apple Watch en een Apple iPhone.

Misschien vindt ze de iPhone toch prettiger. In dat geval kan de Android telefoon de deur uit en wordt het stukke makkelijker.


Kan het ook niet met een duosim voor de iPhone en Android telefoon plus een e-sim voor de Apple Watch om te verbinden met de iPhone?

Ook niet.  Duo sim werkt niet met Multisim voor een watch.

Ze zal dus een iPhone moeten hebben om de door de cardioloog geadviseerde watch te kunnen gebruiken. 

Ze zal vast wel wennen aan de iPhone. 

Meer info

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/multisim.htm


Dat Duo-sim niet i.c.m. multi-sim kan is toch wel een gemis zeg!

Heb onlangs duo-sims aangevraagd en geactiveerd. Nu heb ik ook een Watch 6 Classic en ben best bereid om daar 5 EUR/maand voor te betalen, maar ik begrijp dat dat niet kan...