Skip to main content
Beantwoord

Tweede KPN account (te vroeg) opgeheven: heeft dit invloed op mijn overstap naar KPN?

• February 16, 2026
  • 2 reacties
  • 18 keer bekeken

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8

Ik heb op dit moment twee mobiele nummers geregistreerd op mijn KPN account, een 06 en een 097 nummer. Begin mei '26 komt daar middels een overstap van een andere provider nog een 06 nummer bij. Bij de aanvraag van deze overstap met nummerbehoud is abusievelijk een tweede KPN account aangemaakt waarin de inmiddels ontvangen simkaart van KPN geregistreerd is. Heb de Sim dus al in huis en is ook geactiveerd, het overzetten zal 4 mei '26 uitgevoerd worden.

Nu heb ik, achteraf niet verstandig misschien, dat tweede account weer opgeheven en ben nu een beetje bang om de connectie met de nieuwe Simkaart te verliezen, dit omdat het account waar deze op aangevraagd is niet meer bestaat.

Mijn vraag is dus: kan ik na het overzetten op 4 mei dit nummer als product gewoon aan mijn bestaande 'eerste' KPN account koppelen? Zeker, ik kan 0800-0402 bellen maar mogelijk weet iemand hier het juiste antwoord of heeft eerder met dit bijltje gehakt. 

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Berrie_Kaas 

Jazeker!!

Zodra op 4 mei 2026 het betreffende 06-nummer is overgezet naar KPN, kun je dat mobiele abonnement gewoon toevoegen (koppelen) bij je huidige KPN 06-nummers binnen jouw Mijn KPN account.
Ik adviseer je dat op 5 mei 2026 te doen, nadat de gehele portering volledig is afgerond in het systeem.

Binnen Mijn KPN klik je onder de twee huidige 06-nummers op voeg nieuw abonnement toe, en volg de instructies (zorg dat je het klantnummer van het nieuwe mobiele abonnement bij de hand hebt).
Heb je dat goed doorlopen, dan staan alle 3 de mobiele telefoonnummers keurig onder elkaar.

Het is dus niet nodig om contact op te nemen met de klantenservice ​@Berrie_Kaas .

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Berrie_Kaas 

Jazeker!!

Zodra op 4 mei 2026 het betreffende 06-nummer is overgezet naar KPN, kun je dat mobiele abonnement gewoon toevoegen (koppelen) bij je huidige KPN 06-nummers binnen jouw Mijn KPN account.
Ik adviseer je dat op 5 mei 2026 te doen, nadat de gehele portering volledig is afgerond in het systeem.

Binnen Mijn KPN klik je onder de twee huidige 06-nummers op voeg nieuw abonnement toe, en volg de instructies (zorg dat je het klantnummer van het nieuwe mobiele abonnement bij de hand hebt).
Heb je dat goed doorlopen, dan staan alle 3 de mobiele telefoonnummers keurig onder elkaar.

Het is dus niet nodig om contact op te nemen met de klantenservice ​@Berrie_Kaas .

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • February 17, 2026

@Michel.uit.Arnhem Dank!

Ik ken de koppelprocedure maar was even bang met het deleten van het tweede account ook enkele belangrijke gegevens te hebben weggegooid. Deze staan bij nalezing echter allemaal in de mails en brief m.b.t. de overname met nummerbehoud.