Skip to main content

Hallo, gisteren kreeg ik weer een SMS van KPN over aanvang van de nieuwe factuurmaand. Dat komt dan 's nachts binnen en ik word daar wakker van. Ik kan nergens vinden hoe je dit uit kunt zetten. Wie weet hoe dit uitgezet kan worden of als je dit niet zelf kunt doen, zou KPN dit dan voor mij uit kunnen zetten? Hartelijke groet, Hans 

Beste KPN lezer,


Zojuist 12 minuten in de wacht gestaan. Collega kon vanwege een storing niet helpen en zou mij doorverbinden, vervolgens weer 10 minuten in de wacht gestaan. De volgende collega begreep volgens mij niet geheel mijn vraag, wou mij in de wacht zetten maar verbrak vervolgens de verbinding.

Zoals u wellicht zult begrijpen heb ik niet zoveel zin om weer een tijd in de wacht te staan en om vervolgens iemand aan de lijn te krijgen die niet begrijpt wat er moet gebeuren. 

Zou iemand mij op basis van dit onderwerp alstublieft terug willen bellen? 

Bij voorbaat dank. 
 


Wat frustrerend dat het telefonisch niet echt van een leien dakje gaat @Jasper vdH 🙁

Je kunt hier helaas geen terugbelverzoek indienen, bij het forum werken alleen moderators die enkel op het forum actief zijn en niet bellen. Ik ben dus bang dat er niets anders op zit dan nogmaals te bellen 😬


Wat frustrerend dat het telefonisch niet echt van een leien dakje gaat @Jasper vdH 🙁

Je kunt hier helaas geen terugbelverzoek indienen, bij het forum werken alleen moderators die enkel op het forum actief zijn en niet bellen. Ik ben dus bang dat er niets anders op zit dan nogmaals te bellen 😬

Het is toch wel slecht dat KPN opeens hinderlijke sms-jes verstuurd en niemand bij KPN weet hoe dit weer uit te zetten.

Kunnen die mensen op de desbetreffende afdeling(en) geen uitleg krijgen waar dit in het systeem te vinden is?


Wat frustrerend dat het telefonisch niet echt van een leien dakje gaat @Jasper vdH 🙁

Je kunt hier helaas geen terugbelverzoek indienen, bij het forum werken alleen moderators die enkel op het forum actief zijn en niet bellen. Ik ben dus bang dat er niets anders op zit dan nogmaals te bellen 😬

Hi Maja,

hang ondertussen met collega 3 aan de telefoon a opnieuw 22 minuten. Deze collega geeft aan dat dit niet uitgezet kan worden aangezien dit ‘een automatisch bericht’ is...? Hij heeft het overlegd met een collega maar dit kan echt niet volgens hem. Ik heb de collega nu maar even verzocht dit met een andere collega te overleggen.

Volgens mij gaf jij op dit forum aan dat er gisteren een bericht de organisatie rond is gegaan is. De 3/4 collega's die ik nu spreek hebben echter geen idee. Kan toch niet zo zijn dat niemand hier mee kan helpen?

Nu na 27 minuten hang ik nog steeds in de wacht en is de collega nog steeds aan het overleggen.

Nu na 29 minuten zegt de collega dat dit overlegd is met meerdere collega's en dit écht niet kan.. Ik heb hem nu verwezen naar dit bericht. Hij gaat nogmaals op onderzoek uit. 

Het kan toch niet zo zijn dat dit niet uit te zetten is? Een verzoek als deze moet men intern dan toch ergens neer kunnen leggen?
 
Sorry, maar ik vind dit echt frustrerend. Ik hang een uur aan de telefoon en niemand kan mij helpen.
Daarnaast, krijg ik al deze tijd vergoed? 

 


Hoi @Jasper vdH , misschien helpt het als je aangeeft dat deze instelling bij de verbruiksnotificaties staat. 😉   Dat is mij eens verteld door een moderator.


Hoi @Jasper vdH , misschien helpt het als je aangeeft dat deze instelling bij de verbruiksnotificaties staat. 😉   Dat is mij eens verteld door een moderator.

Hoi RBxx,

bedankt voor het meedenken.

Dat heb ik gedaan en zelfs verwezen naar dit bericht. Maar de desbetreffende persoon weet niet wat de verschillende instellingen daar doen of durft/kan/mag dit niet. 
Blijkbaar weet niemand op de afdeling daar wat te doen. Wellicht 1 collega, maar die was al de hele tijd druk en mag niet gestoord worden..

Tijdens het tikken van dit bericht wordt ik teruggebeld. De hierboven omschreven collega geeft ook aan dat er momenteel (??) niets aan te doen is.

Onbegrijpelijk en als het zo is, waarom wordt dit niet geëscaleerd naar de IT-afdeling/softwareleverancier. 
 


Tja, met collega’s die niets durven, kunnen, mogen of weten kan ik me voorstellen dat die ene collega het druk heeft en niet gestoord mag worden.


Hi @Hans D1960, als de sms bij jou op een onhandig tijdstip binnenkomt en dat dan ook nog eens je nachtrust kost, snap ik heel goed dat je daar absoluut niet zo blij mee bent :slight_frown:

Het klopt dat dit door KPN uitgezet kan worden, echter kunnen wij dit via het forum niet voor je doen, omdat er een bepaalde verificatie gedaan moet worden waarvoor er rechtstreeks contact nodig is. Je kunt hiervoor bellen met 0800 -0402 op maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 08.00 tot 17.00. Mocht je een collega treffen die niet direct weet waar deze instelling gevonden kan worden, dan kan je aangeven dat dit bij de verbruiksnotificaties staat. 

Ik zie alleen antwoorden over het uitzetten van de meldingen. KPN de meldingen niet gewoon op een normaal tijdstip verzenden ( tussen 11 en 18.00 uur bv)


Je kunt ‘s nachts ook gewoon de telefoon uitzetten of op STIL zetten.

 


Je kunt ‘s nachts ook gewoon de telefoon uitzetten of op STIL zetten.

 

Dus omdat KPN 's nachts hinderlijke sms-jes verstuurd moeten we de telefoon op stil zetten?

Ik zet mijn telefoon niet uit omdat er 's nachts ook iets met familieleden kan gebeuren.

KPN kan ook de hinderlijke sms-jes uitzetten of op een normaal tijdstip verzenden.


Hallo @Anuschka_1975 

 

Je kan voorlopig een workaround instellen of als het bevalt dat altijd gebruiken, ik vind het een ideale functie:

Zowel bij een iPhone en onder Android heb je een Niet storen functie.

Je kan daarin aangeven dat je b.v. ‘s-nachts geen SMS meldingen krijgt maar je wel gebeld mag worden door iedereen of alleen door bepaalde mensen.

Voor een iPhone kan je hier vinden hoe je dat instelt: https://support.apple.com/nl-nl/HT204321

Voor Android kan je dat hier vinden: https://support.google.com/android/answer/9069335

 

Bij mij heb ik het zo ingesteld:

 


Je kunt ‘s nachts ook gewoon de telefoon uitzetten of op STIL zetten.

 

Dus omdat KPN 's nachts hinderlijke sms-jes verstuurd moeten we de telefoon op stil zetten?

Ik zet mijn telefoon niet uit omdat er 's nachts ook iets met familieleden kan gebeuren.

KPN kan ook de hinderlijke sms-jes uitzetten of op een normaal tijdstip verzenden.

Hallo @Anuschka_1975 het idee van @GeSp vind ik ook een goede, ik sta daar nooit bij stil, want ik heb ook vaste telefoon en zet dus mijn mobiel uit als ik ga slapen, mocht er toch naar het mobiel gebeld worden, schakelt deze door naar vast, wanneer nodig.

 


Hallo Maja, na drie keer contact met KPN klantenservice sinds oktober 2022 met het verzoek de KPN SMS over start nieuwe factuurmaand uit te zetten is het weer fout gegaan. Ook niet teruggebeld na het laatste verzoek. En dan wordt de methode via de moderatoren ook nog eens geblokkeerd? Wat is nu de status om dit probleem definitief op te lossen? Het loopt al een jaar of twee?

KPN stuurt ook per SMS tariefberichten als je in het buitenland bent. In die SMS is wel een opt-out mogelijkheid: geen tariefberichten meer? Sms INFO UIT naar 1330.

Waarom is dit niet mogelijk bij deze nieuwe factuurmaand SMS? Ook in de Telfort tijd was dit blijkbaar mogelijk, dus wellicht ander SMS nummer gebruikt door KPN of ander commando sinds de overgang van Telfort naar KPN?


Zojuist heb ik ook gebeld met KPN om de melding uit te zetten. Kwartier aan de telefoon.  Meerdere keren in de wacht omdat medewerker gaat overleggen. De boodschap naar mij is dat het niet uit te zetten is. 
Toch verwarrend dat op dit Forum door KPN wordt gezegd dat het kan. Maar als ik bel dat ik, ook na aandringen en verwijzen naar dit Forum, de conclusie hoor dat het NIET kan. 
 

Hoe is het wel te regelen als het via dit Forum niet meer mogelijk zou zijn?


Vrijwel alle smartphones kennen de functie "niet storen". Dan ontvang je gewoon alle berichten en telefoontjes, maar bepaal je zelf door wie of wat je gestoord wordt en op welke tijden. Heb je het helemaal in eigen beheer. 


Met QKSMS kan ik instellen dat er bij KPN smsjes geen notificatie / ringtone is. Kan waarschijnlijk ook bij andere SMS clients


Zojuist heb ik ook gebeld met KPN om de melding uit te zetten. Kwartier aan de telefoon.  Meerdere keren in de wacht omdat medewerker gaat overleggen. De boodschap naar mij is dat het niet uit te zetten is. 
Toch verwarrend dat op dit Forum door KPN wordt gezegd dat het kan. Maar als ik bel dat ik, ook na aandringen en verwijzen naar dit Forum, de conclusie hoor dat het NIET kan. 
 

Hoe is het wel te regelen als het via dit Forum niet meer mogelijk zou zijn?

Het is gelukkig wél mogelijk @BJ123, maar via een instelling met een hele onduidelijke naam waardoor heel veel collega's hier niet van op de hoogte zijn 😬 Via het forum mogen wij deze wijziging niet doorvoeren, omdat er een bepaalde verificatie gedaan moet worden en dat kan alleen telefonisch. Gelukkig kan ik je alsnog wel op weg helpen! Zou jij je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan laat ik een instructie achter voor de volgende collega die je aan de telefoon krijgt als je weer met ons belt 😊


Profiel aangepast. 
Voldoende ingevuld zo?


Bedankt @BJ123, de instructie staat er in!


Beste KPN,

deze nachtelijke meldingen heb ik via telefonisch contact uiteindelijk ook kunnen laten uitzetten. Echter krijg ik sinds die tijd geen enkele sms meer, maar kan er ook geen meer versturen.

Kunnen jullie dit aub weer terugzetten?

 

Alvast bedankt!


Oei dat lijkt dus niet helemaal goed te gaan @Bholthuisen 😬

Via het forum kunnen en mogen wij geen wijzigingen doorvoeren, dus ik ben bang dat ik je moet vragen om weer met ons te bellen hiervoor. Ik heb het vermoeden dat de vorige collega die je gesproken hebt ergens iets verkeerd aan heeft geklikt per abuis. Zouden we uiteraard ook weer ongedaan moeten kunnen maken!


Met wakker geworden door zo'n sms. Echt een super slechte zaak en wat een verschrikkelijk slecht opgezet systeem hebben jullie!

 

Morgen eens kijken of het nog steeds zon drama is om een sms melding, die voor mij echt geen enkele waarde toevoegt, uit te laten zetten.  

 

Voor wie sturen jullie dit bericht eigenlijk? Alles staat in de kpn app en je mobieltje houd zelf bij hoeveel je verbruikt. Doe op zijn minst iets aan de tijd waarop dit verstuurt wordt!


Hi @Al het mis kan gaan,

Sinds heel kort staat er een duidelijk instructie op onze interne kennisbank, waar uitgelegd wordt hoe deze sms uitgezet kan worden voor onze klanten.

Omdat we dit via het forum niet voor je kunnen en mogen aanpassen, verwijs ik je door naar onze gratis klantenservice via 0800 - 0402. Mocht je een collega treffen die nog niet weet om welke instelling dit gaat, dan kan je aangeven dat dit nu vermeld wordt op de pagina ‘Aan- of uitzetten verbruiksnotificaties’ 🙂


Hi @Al het mis kan gaan,

Sinds heel kort staat er een duidelijk instructie op onze interne kennisbank, waar uitgelegd wordt hoe deze sms uitgezet kan worden voor onze klanten.

Omdat we dit via het forum niet voor je kunnen en mogen aanpassen, verwijs ik je door naar onze gratis klantenservice via 0800 - 0402. Mocht je een collega treffen die nog niet weet om welke instelling dit gaat, dan kan je aangeven dat dit nu vermeld wordt op de pagina ‘Aan- of uitzetten verbruiksnotificaties’ 🙂

Wellicht een idee om een SMS te versturen naar alle klantenservice medewerkers (tijdstip: iets na middernacht!) met een link naar de instructie om dit uit te zetten.

Zojuist gebeld met de klantenservice en degene die ik sprak gaf aan dat deze updates niet uitgezet kunnen worden. Na doorvragen ging hij het navragen en kwam terug met het bericht dat dit echt niet kan.


Wat stom @Yoshimura 🙁

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan laat ik een notitie achter in ons systeem met een link naar de pagina met de instructie, als je dan nogmaals belt moet het goed gaan komen!

Ook kan ik dan de collega die je gesproken hebt, even uitleggen dat dit wél kan en hoe dan precies 😉