Skip to main content

Hallo, gisteren kreeg ik weer een SMS van KPN over aanvang van de nieuwe factuurmaand. Dat komt dan 's nachts binnen en ik word daar wakker van. Ik kan nergens vinden hoe je dit uit kunt zetten. Wie weet hoe dit uitgezet kan worden of als je dit niet zelf kunt doen, zou KPN dit dan voor mij uit kunnen zetten? Hartelijke groet, Hans 

Bedankt @Maja_ !

Zojuist de gegevens ingevuld 😊


Bedankt @Yoshimura, de notitie staat er in dus je kunt er nu opnieuw voor bellen!


Helaas loop ik zoals vele andere tegen hetzelfde probleem aan. De SMSjes zijn voor mij overbodig en heb ze voorheen ook nooit gehad en wil ze ook niet. Gebeld met klantenservice vanmorgen, maar krijg doodleuk te horen: Dit kunnen we niet aanpassen, dit staat voor iedereen aan.

Ook aangegeven dat ik had begrepen dat het wel uit kan, maar volgens de medewerker kan dat niet. Uiteraard ook gezegd dat ik ze in alle jaren dat ik klant ben niet gehad heb en het raar vind dat ik ze nu ineens wel krijg. Daarbij wat aangezet is zou dan toch ook uitgezet moeten kunnen worden. Maar helaas kwam niet verder en heb geen zin in een welles nietes spelletje dus maar weer vriendelijk opgehangen. 

Kunnen jullie dit aub voor mij als nog uit zetten of deze info in mijn klantenbestand zetten? 


Hoi @Babbelpapegaai, jammer om te lezen dat je gesprek zo stroef verliep. 

Ik zou de notificatie graag zelf voor je uitzetten, maar dat kunnen en mogen we via het forum helaas niet. Ik raad je toch aan om nog een poging te wagen via onze klantenservice via 0800-0402. Mocht je een collega treffen die nog niet weet om welke instelling dit gaat, dan kan je aangeven dat dit nu vermeld wordt op de pagina ‘Aan- of uitzetten verbruiksnotificaties’ 🙂 De instructies staan in onze interne kennisbank, dus zijn ook voor onze collega's van de klantenservice te vinden.


Ik ben nu op vakantie en kreeg deze melding ook om 00:10 op 1 augustus.
Echter niet iedere maand ontvang ik deze sms midden in de nacht.

Heb helaas in juli de SMS en whatsapp historie wat opgeschoond, maar ik zie nog wel dat op 1 juli 2023 de sms is ontvangen om 08:01

Dus er is ook sprake van versturen op verschillende tijdstippen. Geen idee hoe ze dat dan voor elkaar krijgen. Ik heb in ieder geval 24/7 mijn mobiel aanstaan.

Zodra ik over twee weken weer in NL ben, ga ik ook maar eens aan de bel hangen met dit topic voor mij in beeld, zodat ik precies kan vertellen wat ze moeten doen….

Donald Groen